خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » استاندارد ضخامت تشک طبی

استاندارد ضخامت تشک طبی

سایز تشک طبی

علاوه بر جنس و کیفیت، اندازه و سایز تشک طبی شما نیز یک نکته بسیار مهم در انتخاب بهینه تشک برای تخت خواب است. انتخاب اندازه و قطر مناسب تشک یکی از مهم ترین جنبه های رسیدن به یک خواب خوب شبانه در اتاق خواب است. هنگام مقایسه اندازه تشک های طبی، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید طول و عرض آنها است. به خاطر داشته باشید که ارتفاع یا ضخامت تشک طبی بسته به سازنده و مدل آن متفاوت است، بنابراین هیچ ضخامت استانداردی برای هر سایز از تشک طبی معرفی نشده است.

اما نگران نباشید ما اینجا قطر و ارتفاع مناسب تشک طبی را به شما آموزش خواهیم داد. نکته اینجاست که در تشک هایی مانند لاتکس و مموری فوم، ارتفاع 20 تا 25 سانتیمتری کاملا کافی و پاسخگو برای حمایت کمر است، در حالی که ممکن است در تشک های هیبریدی یا فنر منفصل، کمی ضخیم تر تولید می شوند.

برای درک درست از طول و عرض و همچنین ارتفاع استاندارد تشک طبی، تا پایان مقاله همراه ما باشید تا به اطلاعات شما جهت کسب راهنمای خرید تشک طبی افزوده شود.

طول و عرض استاندارد تشک طبی

سایز طول و عرض تشک نیز بسته به فضای اتاق و اندازه کفی تخت یا زیر تشکی شما متفاوت است. البته عموما عرض تشک های طبی متغیر هستند و طول آنها 190 یا 200 سانتی متر می باشد. اما عرض تشک را می توانید در فایل های 80، 90، 100 و 120 سانتی متری برای تخت خواب یک نفره و 140، 160، 200 و 220 سانتیمتری برای تخت خواب دو نفره تهیه کنید.

طول و عرض تشک طبی

تنها فضای تخت شما تعیین کننده سایز مناسب برای طول و عرض تشک است و یک مساله کاملا شخصی در خرید کالای خواب محسوب می شود. پس بدون نگرانی و با توجه به سایز تشک خود، مورد مناسب را انتخاب کنید.

درصورتی که سایز تشک خود را با توجه به طول و عرض تخت خواب یا زیر تشک میدانید، نمونه های تشک طبی ما در سایز های زیر مشاهده کنید:

تشک طبی 100 در 200 سانتیمتری

تشک طبی 120 در 200 سانتیمتری

تشک طبی 80 در 200 سانتیمتری

تشک طبی 90 در 190 سانتیمتری

تشک طبی 90 در 200 سانتیمتری

تشک طبی140 در 200 سانتیمتری

در صورتی که تشک ارتوپدی را نمیشناسید و فرق آن با تشک معمولی را درکنکرده اید، پیشنهاد می کنیم مقاله “تشک طبی چیست” را مطالعه کنید.

ضخامت، ارتفاع یا قطر تشک طبی باید چقدر باشد؟

محبوبیت تشک طبی ضخیم بیش از تشک های نازک است. همه دوست دارند هر شب روی یک تخت مجلل بخوابند، بنابراین هنگام خرید یک تشک جدید، در نظر گرفتن ارتفاع می تواند احساس بهتری از راحتی تشک به شما بدهد.

ضخامت تشک طبی بر راحتی شما تاثیر می گذارد زیرا خوابیدن روی تشک خیلی نازک یا حتی خیلی ضخیم ممکن است منجر به خواب ناخوش شود و حتی بر سلامت شما تاثیر منفی بگذارد. به ضخامت تشک ارتفاع یا عمق آن نیز گفته می شود. تشک هایی با ضخامت بیشتر از 30 سانتیمتر معمولاً تشک های خیلی ضخیم یا بسیار بلند نامیده می شوند.

ضخامت تشک شما بر ارتفاع تخت شما نیز تاثیر می گذارد. در حالت ایده آل، سطح تشک شما باید حدود 50 سانتیمتر از کف زمین فاصله داشته باشد. به این ترتیب وقتی در لبه تخت قرار می‌گیرید، پاهای شما می‌توانند به زمین برسند، و این باعث می‌شود که داخل و خارج شدن از تخت راحت باشد.

ضخامت و ارتفاع انواع تشک طبی

دسته بندی تشک ها با توجه به ضخامت آنها

هیچ مقررات استانداردی در مورد قطر و ارتفاع یا سایز تشک طبی وجود ندارد. بیشتر تشک های باکیفیت بین 20 تا 30 سانتی متر ضخامت دارند. لیست زیر به شما ایده ای از نحوه گروه بندی تشک ها بر اساس ضخامت آنها می دهد.

  • 5 تا 20 سانتیمتر: تشک های نازک یا باریک
  • 20 تا 30 سانتیمتر: تشک های متوسط (از ویژگی های تشک طبی خوب است)
  • بیش از 30 سانتیمتر: تشک های بسیار ضخیم

تشک های کم پروفیل با حدود 15 سانتیمتر ارتفاع، معمولاً تشک های طبی بادی هستند یا در تخت خواب ها و تخت های تاشو یافت می شوند. یک تشک کم ارتفاع حدود 5 تا 10 سانتیمتری برای یک کودک بد نیست و در صورت نیاز به تشک برای مهمانان، می توانند در اتاق ها به عنوان تشک مهمان نیز استفاده شوند (مانند محافظ تشک 5 تا 7 سانتیمتری).

برای تکنولوژی های نوین لاتکس و مموری فوم که بیشتری محبوبیت را برای ساخت تشک طبی دارند، ارتفاع متوسط یعنی 20 تا 25 سانتیمتری بسیار ایده آل هستند. البته می توانید یک لایه 5 سانتیمتری از انواع محافظ تشک را نیز روی آنها برای افزایش ارتفاع بیشتر و مراقبت از تشک نیز استفاده کنید.

عوامل تعیین کننده ضخامت تشک

عمق تشک به ضخامت هر یک از لایه های داخل آن و آنچه داخل تشک طبی است، بستگی دارد. بیشتر تشک ها بیش از دو لایه در داخل خود دارند، اما تشک های باکیفیت ممکن است سه، چهار یا بیشتر داشته باشند. هر لایه حاوی مواد مختلفی است. دو لایه اصلی که در همه تشک ها یافت می شوند شامل موارد زیر است:

  • هسته مرکزی یا لایه پایه؛
  • و لایه راحتی.

انواع تشک طبی مانند تشک های لاتکس، هیبریدی یا مموری فوم دارای لایه های راحتی لاتکس یا مموری فوم هستند. لایه های پایه آنها از مواد مختلفی ساخته شده است. ویژگی های کانتورینگ و کاهش فشار تشک به استحکام و احساس لایه راحتی بالایی آن بستگی دارد.

ارتفاع لایه راحتی تشک

لایه های راحتی معمولاً 5 تا 7 سانتی متر ضخامت دارند. اینچ ضخامت دارند تا پشتیبانی کافی را فراهم کنند. برخی از تخت‌ها ممکن است بیش از یک لایه راحتی برای افزایش زیبایی داشته باشند یا دارای فناوری‌های خواب ویژه مانند ویژگی‌های خنک‌کننده یا پشتیبانی هدفمند در دو طرف تشک باشد (مانند نمونه های با کیفیت تشک طبی لاتکس ما).

ارتفاع لایه پایه و هسته مرکزی تشک

لایه پایه دوام تشک را تعیین می کند. در بیشتر تشک های طبی باکیفیت، لایه پایه حداقل 50 درصد ارتفاع و ضخامت تشک را تشکیل می دهد. به عنوان مثال، اگر یک تشک 25 سانتی متری می خرید، مطمئن شوید که لایه پایه حداقل 12 سانتیمتر ضخامت داشته باشد. تشک هایی با لایه پایه ضخیم تر معمولا بادوام بوده و این لایه از افتادگی تشک جلوگیری می کند.

در تشک های سنتی داخلی فنر و هیبریدی، لایه پایه از کلاف یا فنر های پاکتی ساخته می شود. بیشتر تخت‌های مموری فوم دارای لایه پایه پلی فوم هستند، در حالی که تشک های لاتکس ممکن است دارای فوم لاتکس یا پلی فوم در قطر پایه باشند.

هنگام تصمیم گیری در مورد ضخامت تشک چه نکاتی را باید در نظر گرفت

  • اگر یکی از بادوام‌ترین تشک‌ها را می‌خواهید که سال‌ها راحت بماند و استاندارد های طبی را داشته باشد، باید حداقل 20 سانتیمتر ارتفاع تشک، لایه راحتی
  • با ضخامت حداقل 7 سانتیمتری و لایه پایه با ضخامت حداقل 12 سانتی متری داشته باشد.

وضعیت خواب نیز در انتخاب ارتفاع مناسب تشک موثر است

سطوح مختلف ضخامت بر احساس شما از تشک تأثیر می گذارد، که به نوبه خود بر کیفیت خواب شما بدون توجه به موقعیت خواب شما تأثیر می گذارد. برخی از موقعیت های خواب نیاز به حمایت بیشتری دارند، در حالی که موقعیت های دیگر نیاز به حمایت کمتری دارند. تشک هایی با ضخامت مختلف ضخامت می توانند این نیازهای خواب متفاوت را برطرف کنند.

خواب پهلو: بهترین تشک های طبی برای خواب پهلو معمولاً ضخامت بیشتر و نرمی بیشتری دارند تا شانه ها بیشتر در تشک فرو رفته و ستون فقرات در بهترین حالت خود صاف شود. این نواحی وزن کل بدن شما را در حالت خوابیدن به پهلو تحمل می کنند.

به پشت خوابیدن: در این حالت تشک هایی با ضخامت 20 تا 25 سانتیمتری کاملا ایده آل است و از انحراف ستون فقرات جلوگیری میکند. ناهماهنگی ستون فقرات باعث ایجاد یا تشدید کمردرد، گردن درد یا سفتی عضلات می شود. در نتیجه اهمیت به موضوع ارتفاع تشک طبی مهم است.

خواب ترکیبی: کسانی کا با پوزیشن های مختلف می خوابند، روی تشک های 24 تا 30 سانتیمتری برای آنها مناسب خواهد بود.

وزن عامل دیگری برای انتخاب ضخامت تشک

ضخامت تشک طبی و مواد استفاده شده برای ساخت آن تعیین می کند که تشک شما چگونه به وزن بدن شما پاسخ می دهد. شما باید یک تشک پشتیبان به اندازه کافی برای استراحت راحت شبانه انتخاب کنید و این انتخاب تا حدی با وزن شما تعیین می شود.

یک خانم سنگین وزن در اتاق خواب

نکته مهم برای تعیین ضخامت تشک مناسب شما، وزن شماست. افراد سنگین وزن به تشک های ضخیم تر و محکم تر نیاز دارند. بخواهیم یک قاعده کلی تر تعریف کنیم، باید گفت:

  • برای افرادی با وزن کمتر از 90 کیلوگرم، محدودیت خاصی نداریم و می توانند تشک هایی با ضخامت کمتر از 20 سانتی‌متری را نیز انتخاب کنند؛
  • برای افرادی با وزن 90 تا 140 کیلوگرم، تشک هایی با ضخامت 20 تا 30 سانتی‌متری ایده آل هستند؛
  • و برای افرادی با وزن بیش از 150 کیلوگرم، باید تشک های محکم و ضخیم تر از 30 سانتی‌متری را در نظر داشته باشند.

برای کسب اطلاعات تکمیلی در این رابطه، پیشنهاد میکنم مقاله “راهنمای خرید تشک بر اساس وزن شما” را مطالعه کنید.

داشتن شرایط پزشکی خاص

افراد مبتلا به بیماری‌های خاص مانند کمردرد ممکن است به تشک‌های سفت‌تر با لایه‌های راحتی نازک‌تر و ضخامت کمتر نیاز داشته باشند. تشک های 20 تا 25 سانتیمتری با حالت سفت متوسط با لایه پایه ضخیم تر از لایه راحتی، ​​برای مبتلایان به کمردرد ایده آل است. این تخت ها به اندازه کافی سفت هستند تا از پشت شما حمایت کنند و از فرورفتگی تشک جلوگیری کنند و در عین حال به اندازه کافی نرم هستند تا با انحنای طبیعی ستون فقرات شما مطابقت داشته باشند.

کسانی که مبتلا به آرتریت، درد شانه یا درد لگن هستند به مدل های دیگری از انواع تشک که نرم تر هستند نیاز دارند. تشک هایی با ضخامت 25 تا 30 سانتیمتری با لایه راحتی ضخیم تر گزینه خوبی برای افراد مبتلا به این شرایط پزشکی است.

مزایا و معایب تشک های ضخیم

تشک‌های ضخیم معمولاً نرم‌تر از تخت‌های نازک هستند و به همین دلیل، سطح صاف‌تری را برای باسن، شانه‌ها و سایر نواحی حساس فراهم می‌کنند. با این حال، تشک های ضخیم نیز دارای معایبی هستند. آنها می توانند سنگین تر و گران قیمت تر باشند. هنگام انتخاب یک تخت جدید، ضخامت هر یک از لایه ها و تاثیر آنها بر حس تشک را در نظر بگیرید.

در بهترین برند های تشک طبی، شاهد ارتفاعی بین 22 تا 30 سانتیمتری هستیم و از ما می شنوید، متریال تشک و ساختار داخلی آن بسیار مهم تر ضخامت آن است.

در نهایت همانطور که مشاهده کردید، ضخامت و ارتفاع تشک طبی نیز یکی از پارامتر های انتخاب بهترین تشک طبی برای اتاق خواب است. از قدیم بر عدم افراط و تفریط در هر کاری تاکید داشته اند و واقعا اینجا در انتخاب سایز تشک طبی نیز این قضیه صدق می کند. علاوه بر ضخامت تشک طبی، کیفیت ساخت، جنس و مارک آن نیز بر انتخاب بهینه شما موثر است. ما در فروشگاه ژرمن کالا بهترین نمونه های 20 تا 25 سانتیمتری از تشک های طبی لاتکس، مموری فوم و هیبریدی را با ضمانت کیفیت ارائه میدهیم.

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.