خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » اصول صحیح استفاده از تشک های طبی

اصول صحیح استفاده از تشک های طبی

استفاده صحیح از تشک طبی

اهمیت نحوه صحیح استفاده از تشک طبی برای افراد مختلف متفاوت است! این که چه نوع تشکی انتخاب کنند، چقدر ضخامت و سفتی داشته باشد و حتی حالت خوابیدن شما روی تشک. قطعا کسی که می خواهد بابت خرید تشک طبی مناسب هزینه بیشتری پرداخت کند، باید با کسب اطلاع از اصول استفاده از آن، خیال خود را از کسب مزایای تشک راحت کند.

 

اولین قدم انتخاب صحیح تشک است!

قبل از این که هزینه ایی بابت تشک بپردازید باید یک سری مسائل را در نظر داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل از آن استفاده کرده و تمام مزایای تشک طبی شامل حال شما شود:

  • اگر بیش از 100 کیلوگرم وزن دارید؛ از تشک طبی سفت استفاده کنید. برخی مدل ها را با اسم سری 4000 تشک طبی می شناسند که برای افراد سنگین وزن طراحی شده اند.
  • اگر کمتر از 100 کیلوگرم وزن دارید؛ پیشنهاد ما استفاده از تشک طبی نرم در مدلهای 3000 تشک طبی است.
  • اگر عادت دارید به پهلو بخوابید؛ تشک ها نرم تر می توانند بهتر فشار بدن را روی تشک توزیع کنند و سلامت شما، سهولت گردش خون و خواب راحت را پوشش دهند.
  • اگر عادت دارید به پشت بخوابید؛ قطعا تشک های سفت تر برای شما مناسب تر هستند.
  • اگر در خواب تعریق بالایی دارید و یا در مناطق گرمسیر زندگی می کنید؛ تشک های با تکنولوژی لاتکس بهترین پیشنهاد هستند.
  • چنانچه حساسیت پوستی و یا مشکلاتی از قبیل دیسک کمر یا آرتروز گردن دارید؛ با توجه به نکات فوق، حتما از تشک های طبی با کیفیت استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله “راهنمای خرید تشک طبی” را مطالعه کنید.

اصول خوابیدن روی تشک طبی

چگونه از تشک طبی استفاده کنیم؟

نکته مهم انتخاب تشک است که توضیح دادیم. تشک های طبی را هم می توانید روی زمین و هم روی تختخواب استفاده کنید. تنها نکته ایی که باید رعایت کنید این است که تشک های طبی تا زمانی می توانند برای شما سلامتی کامل را تضمین کنند که حالت و استایل آنها خراب نشده باشد! که اینکار نیاز به مراقبت هایی همچون استفاده از محافظ تشک و عدم بالا و پایین پریدن روی تشک دارد.

عموما تشک های طبی با کیفیت تا 8 سال می توانند حالت خود را حفظ کنند، در نتیجه جای نگرانی نیست. برای استفاده صحیح از تشک طبی چند نکته زیر را رعایت کنید:

  • آن را روی زمین، روی تخت و یا روی کفی تخت (زیر تشک) قرار دهید به صورتی که سطح تراز و صافی باشد؛
  • روکش تشک طبی را که در انواع باکیفیت آن زیپ دار است، روی تشک قرار دهید تا در مواقع لازم بتوانید آن را به راحتی تمیز کرده و بهداشت کالای خواب خود را حفظ کنید؛
  • با قرار دادن یک تاپر یا محافظ تشک از افزایش طول عمر تشک خود مطمئن شوید؛
  • در صورتی که بنا به دلایل مهم پزشکی مانند دیسک کمر و ارتروز گردن دست به خرید تشک طبی زده اید، حتما یک بالش طبی را نیز به کالای خواب خود اضافه کنید؛
  • و در نهایت نظافت و بهداشت تشک و بالش را با تمیز کردن و شستن منظم روکش و کاور ها حفظ کنید.

 

تشک طبی چیست و چه مزایایی دارد؟

تشک ارتوپدی را همان تشک طبی می گویند و معمولا برای افرادی که دچار دردهای ستون فقرات از جمله کمردرد و گردن درد و سایر بیماری های مربوط به این نواحی را دارند توصیه می شود. این تشک‌ها به عملکرد بهتر مهره های پشت کمک می کنند تا در طول روز احساس درد کمتری را تجربه کنند. تشک ارتوپدی از مواد مختلفی مانند مموری فوم، فنر داخلی یا لاتکس تولید می شود و مهم ترین وظیفه اش نگهداری ستون فقرات در یک راستا است.

معمولا قبل از خرید تشک طبی با انبوهی از تبلیغات مواجه می شویم و نمیدانیم کدام فروشنده حقیقت را به ما می گوید. ما در این مقاله قصد داریم هر آنچه در مورد یک تشک طبی باید بدانید را بیان کنیم.

تشک طبی بیشتر برای افرادی که به تازگی عمل جراحی انجام داده اند و یا سالمندان که نیاز به مراقبت ویژه دارند طراحی شده اند زیرا بدن را در حالت استاندارد نگه میدارد و از قوس دادن به ستون فقرات جلوگیری می کند درواقع مهره های کمر در یک راستا قرار می گیرند.

مزایای تشک طبی نسبت به سایر تشک ها نقش پشتیبانی آن است ودر طول خواب اجازه نمی دهد فشار به یک نقطه از بدن وارد شود . همچنین توجه داشته باشید تشک طبی بایستی کمی انعطاف داشته باشد تا در طول خواب عضلات درگیر فشار وارد شده به دلیل درست قرار نگرفتن یکی از اعضای بدن نشوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله “تشک طبی چیست” را مطالعه کنید.

تشک طبی خوب و بد

بهترین تشک های طبی مانند تشک لاتکس طبیعی مزایای زیر را نیز پشتیبانی می کنند:

  • ضد تعریق به واسطه گردش هوای تشک؛
  • ضد باکتریال و ضد حساسیت به واسطه پارچه و لاتکس طبیعی و با کیفیت بکاررفته در آن؛
  • دفع کننده الکتریسیته ساکن بدن به واسطه نخ های نقره در داخل تشک؛
  • و توانایی پشتیبانی از 7 ناحیه اصلی بدن به واسطه تکنولوژی زون برای تقسیم وزن بدن.

می توانید از مقاله “مزایای تشک طبی“، اطلاعات کاملتری کسب کنید.

 

تشک طبی چگونه کار می کند؟

تشک های ارتوپدی به خواب آرام کسانی که کمر درد دارند کمک می کند. بنابراین اولین کاری که انجام می دهد فشار وارد شده از سوی یک ناحیه را پخش می کند و شما با حس درد بیدار نمی شوید.

تشک های ارتوپدی از فوم های منعطفی تشکیل شده اند تا بتوانند تمام نواحی بدن را به خوبی پوشش دهند و منطبق با فرم بدن رفتار کنند.

هوا را در این نوع تشک ها جریان دارد بنابراین ضد تعریق هست و برای تمام فصول قابل استفاده است.

تشک طبی برای سالمندان و بیماران

تشک طبی برای چه کسانی ضروری است؟

پزشکان، تشک طبی را معمولا برای همه افراد توصیه می کنند! چرا که از درد های احتمالی جلوگیری میکنند. اما چه کسانی نیاز مبرم به این تشک‌ها دارند را در ادامه عنوان خواهیم کرد:

  • سالمندان؛
  • خانم های باردار؛
  • افرادی که از درد ستون فقرات رنج می برند؛
  • افرادی که دیسک کمر یا ارتروز گردن دارند؛
  • رانندگان؛
  • کارمندان و همه کسانی که مدت زیادی را پشت کامپیوتر می گذرانند؛
  • پرستاران و هر شغلی که ساعات زیادی را در حال تحرک هستند؛
  • و تمامی افراد بیمار در بیمارستان.

 

اصول صحیح نگهداری از تشک طبی

هر وسیله ای نیاز به مراقبت دارد تا بتواند کارایی بیشتری برای ما داشته باشد. بنابراین اقلام کالای خواب هم از این امر مستثنا نیست.

  • اولین راهکار برای افزایش طول عمر تشک استفاده از محافظ تشک که به تشک مهمان هم معروف است.
  • شست و شوی محافظ و یا کاور تشک حداقل ماهی یکبارانجام شود تا علاوه بر رعایت بهداشت، تشک شکل ظاهری خود را از دست ندهد.
  • استفاده از ملحفه بر روی تشک که سطح تشک پرز دار نشود.
  • سعی کنید به کودکان خود اجازه پریدن رو تخت را ندهید چرا که از عمر تشک کاسته می شود.
  • هر چند ماه یکبار تشک خود را به سمت دیگر آن بچرخانید تا تشک شکل اولیه خود را حفظ کند و یک طرف تشک دچار فرورفتگی نشود.

 

انتخاب تشک طبی مناسب برای دیسک کمر

انتخاب تشک مناسب برای افرادی که دچار کمر درد هستند متفاوت است زیرا بعضی از آنها تمایل دارند بر روی تشک های بسیار سفت و سخت بخوابند که هیچ گونه نرمی نداشته باشد. برخی باید از تشک های مموری فوم استفاده کنند که تمام نواحی بدن را پوشش دهد و حالت بدن را به خود بگیرد. اما بهترین انتخاب برای سالمندان و کسانی که از کمر درد رنج می برند استفاده از تشک لاتکس است.

زیرا این نوع تشک ها به خوبی از ستون فقرات پشتیبانی می کند و فشار را به تمام نواحی بدن تقسیم می کند. البته این نوع تشک ها، کاملا شکل بدن را به خود می گیرند و برای کسانی عادت به تشک های بسیار سفت دارند و یا پزشک تشک بدون انعطاف را برایشان نسخه کرده مناسب نیست.

 

انتخاب تشک طبی مناسب برای دیسک گردن

حتما این سوال برایتان پیش آمده آیا کسانی که دچار گردن درد، آرتروز و یا دیسک گردن هستند باز هم به تشک طبی نیاز دارند؟ باید بگوییم بله زیرا نحوه خوابیدن ما بر همه اندام های بدن تاثیر می گذارد و تشک و بالش مناسب تاثیر کاملا مستقیمی بر نحوه خوابیدن ما دارند. تشک طبی شانه ها را در شرایط مناسبی قرار می دهد بنابراین فشاری به گردن وارد نمی شود و اگر همزمان از بالش طبی هم استفاده کنید شرایط ایده آلی را برای گردن خود فراهم کرده اید.

تشک طبی تمام ستون فقرات بدن را پشتیبانی می کند که یکی از آنها مهره های گردن است.

اما بهترین تشک برای افرادی که دچار درد گردن هستند تشکی هست که چندان فرو رفتگی ایجاد نکند! چرا که فرد فشار را در یک نقطه احساس میکند. ناگفته نماند در عین حال اگر تشک مورد نظر انعطاف پذیری هم نداشته باشد باز هم فشار در یک ناحیه احساس می شود و به سایر نقاط سرایت می کند.

 

تشک طبی سفت بهتر است یا نرم

این سوال همیشه از فروشندگان تشک پرسیده می شود که آیا تشک سفت بهتر است یا نرم؟ در زیر به اختصار به توضیح هر یک و نوع قرار گرفتن بدن در آنها صحبت خواهیم کرد.
تشک سفت: عضلات در طول خواب باید در آرام ترین حالت خود قرار گیرند تا بتوانند استراحت کنند. در تشک سفت تنها شانه ها و لگن روی تخت قرار می گیرد و حالت ناراحتی را در هنگام خواب خواهید داشت و احتمالا با احساس درد بیدار می شوید.

در این نوع تشک بدن به طور کامل در آن فرو می رود و ستون فقرات شما در حالت نامتعادلی قرار می گیرد و در یک راستا نیستند. بنابراین سبب آسیب به این نواحی می شود. تشک طبی نباید آنقدر سفت باشد که تنها بخشی از بدن شما را بر روی آن قرار گیرد و نه آنقدر نرم که بدن در آن کاملا فرو رود. تشک مناسب باید منعطف باشد و متناسب با فرورفتگی و برآمدگی های بدن تغییر حالت بدهد.

 

انتخاب تشک طبی نرم یا سفت، بر اساس اضافه وزن

افراد سنگین وزن فشار بیشتری به تشک وارد می کنند بنابراین اولین نکته ای که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشند ضخامت تشک است. هر چه تشک ضخیم تر باشد فشار بیشتری را تحمل می کند.

تشک مناسب برای این افراد بایستی منعطف باشد که به مرور زمان شکل ظاهری تشک از بین نرود و دچار فرورفتگی نشود. بنابراین تشک بسیار سفت و یا نرم برای این افراد مناسب نیست.

 

جمع بندی

تا به حال برایتان پیش آمده با بی حالی و کرختی از خواب بیدار شوید و در بخشی از بدن خود احساس درد کنید و توانایی تحرک کافی را نداشته باشید. اگر چنین تجربه تلخی را داشته اید باید هر چه زودتر در کالای خواب به خصوص تشک خود تجدید نظر کنید. زیرا یک تشک طبی مناسب به درستی با بدن شما منطبق می شود و از ستون فقرات شما محافظت می کند و خوابی با کیفیت را برایتان رقم می زند. برای دیدن انواع تشک طبی اورجینال به سایت ژرمن کالا مراجعه کنید.

 

ژرمن کالا؛ بهترین مرجع تهیه تشک طبی

فروشگاه اینترنتی ژرمن کالا چندین سال است که در حوزه واردات کالای خواب در ایران فعالیت می کند. عمده تشک های این فروشگاه طبی بوده و صد در صد اورجینال که از کشور آلمان جهت رفاه حال هم‌وطنان عزیز وارد می شود.

 

مقالات پیشنهادی ما

بهترین روش های نگهداری تشک

نگهداری از تشک

با کمی مراقبت و نگهداری تشک شما می تواند سال ها ماندگاری داشته باشد. هنگامی که هزینه زیادی برای خرید تشک کرده اید ، قطعاً انتظار دارید که سال ها خواب راحت را برای خود فراهم کنید. عمر متوسط هر تشک بطور میانگین ۵ تا ۱۰ سال است اما نحوه نگه داری آن تاثیر زیادی بر عمر آن دارد. آگاهی از عوامل محیطی ، بهترین راه مراقبت از تختخواب و تشک می باشد که می تواند به شما در تمیز نگه داشتن و حفظ تشک و همچنین فراهم آوردن خواب راحت کمک کند.

ادامه مطلب

 

انواع تشک

انواع تشک

انواع_تشک_را_بهتر_بشناسید_3

انتخاب بهترین انواع تشک در زندگی روزمره همه مردم جهان نقش به سزایی بازی می‌کنند. این محصولات بخش بسیار مهمی از کالای خواب هستند که به داشتن خوابی آرام، بدون درد و بدون تهدید سلامتی منجر می‌شوند.

وقتی از سرکار برمی‌گردید حتی اگر هنوز تا وقت خواب شب فرصت باقی باشد، دراز کشدن بر روی یک تشک مناسب بدن شما می‌تواند خستگی را از تن بیرون کند. در ساعات شب نیز بدن 6 تا 8 ساعت بر روی این وسیله قرار می‌گیرد که با یک حساب سرانگشتی شما یک سوم عمرتان را بر روی آن سپری می‌کنید. پس بهتر است با شناخت بر روی انواع آن بهترین انتخاب را داشته باشید.

ادامه مطلب

 

چگونه تشک طبی خود را تمیز کنیم؟

چگونه-تشک-طبی-خود-را-تمیز-کنیم-

تمیز کردن تشک طبی یکی از نکات مهم و اصول اساسی داشتن یک منزل تمیز و پاکیزه است. در واقع فرقی نمی‌کند شما از تشک‌های معمولی و به اصطلاح کف خواب استفاده می‌کنید، تشک فنری معمولی دارید یا از تشک طبی برای حفظ بیشتر سلامتی خود استفاده می‌نمایید.

در کوتاه مدت همه این موارد مانند هرجای دیگر منزلتان نیاز به تمیز کردن دارند. همانطور که به گوشه‌های مبل، فرش و کابینت خود برای تمیز شدن اهمیت می‌دهید، تخت و تشک خود را نیز باید تمیز نمایید. اما اگر نگران سالم ماندن تشک خود هستید یا با لکه‌های مختلف بر روی سطح آن مواجه شده‌اید حتما این مطلب را تا انتها مطالعه نموده و از این روش‌های کارآمد بهره ببرید.

ادامه مطلب

تشک مناسب برای کمر درد

تشک مناسب درد کمر

برای بیمارانی که از دیسک کمر رنج می برند، درد می تواند هم مزمن و هم غیر قابل تحمل باشد. چه افرادی که دیسک خفیف و شدید دارند و چه افرادی که علائم کمردرد و درد لگن و مهره های ستون فقرات دارند، همه باید استراحتگاه خود را بهینه کنند. اولین و مهمترین نکته مهم برای مقابله کردن با این درد ها، داشتن 8 ساعت خواب سالم روی نشیمنگاه طبی است. یعنی اولین قدم بعد از شناسایی درد و مراجعه به پزشک متخصص، خرید دو کالای خواب طبی، یعنی تشک طبی و همچنین بالش طبی است.

مخصوصا در ایران که عموم پدر و مادر های ما و شاید خود شما کارهای سنگین انجام داده ایم و به مرور به ستون فقرات و کمر خود آسیب وارد کرده ایم. باید و باید به فکر تشک طبی مناسب باشیم، اما بازار در اینجا نیز سردرگمی ایجاد کرده است! 100 ها مدل تشک که به اسم تشک طبی وارد بازار شده اند، می تواند شما را در انتخاب بهترین مدل برای دیسک کمر و کمر درد، گمراه کند. به همین جهت تصمیم گرفته ایم که با توجه به تجربه ایی که در توزیع محصولات خواب داریم و نظر دکتر های متخصص در این حوزه، بهترین و مناسب ترین تشک طبی را برای مشکلات کمر و گردن، پیدا کنیم.

ادامه مطلب

 

وسایل مورد نیاز برای خواب راحت

خواب راحت

درسته که زمان خواب ثابت و سلامت جسمی با برنامه ورزشی از الزامات خواب راحت و آرام است، اما! تاثیر کالای خواب و کیفیت آن اگر از این دو مورد بیشتر نباشد، کمتر هم نیست. شاید از ساعت خواب خود را تنظیم کرده و به علاوه از مصرف الکل و کافئین هم خودداری کرده باشید؛ تبریک میگم واقعا در خواب راحت موثر هستند، اما! وقتی واقعاً به رختخواب می روید چه اتفاقی می افتد؟ چه چیز دیگری می تواند به شما کمک کند بهتر بخوابید؟ چگونه بی خوابی و خواب آلودگی صبح روز بعد را از بین ببریم؟

ادامه مطلب

برچسب ها

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.