خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » انتخاب بالش براساس مدل خوابیدن

انتخاب بالش براساس مدل خوابیدن

انتخاب-بالش-براساس-مدل-خوابیدن-

انتخاب صحیح یک بالش یا بالشت مناسب به شما برای داشتن یک خواب راحت بسیار کمک می‌کند. یک خواب عمیق و آرام علاقه هر شخصی مخصوصا در زندگی شهرنشینی و پر از استرس امروزه است. جالب است بدانید خواب باندازه، درست و کامل بر سلامت قسمت های مختلف بدن از جمله معده، کلیه ها، اعصاب و روان و حتی پوست شما تاثیر مثبت می‌گذارد. روزهای پرکار و پر از تنش امروزی به یک استراحت عمیق برای بازیابی انرژی و آرامش نیاز دارند.

احتمالا بهترین گزینه برای شما خوابی عمیق و راحت است. بالش طبی می تواند این نیاز شما را پوشش دهد. یکی از مهم‌ترین نکات برای داشتن خوابی راحت انتخاب کالای خواب مناسب و با کیفیت می‌باشد. در این مطلب به شما انتخاب بالش درست را براساس مدل خوابیدن شما آموزش خواهیم داد.

 

چرا انتخاب بالش اهمیت دارد؟

نحوه قرارگیری سر، در زمان خواب یکی از نکات بسیار مهم برای حفظ سلامتی و داشتن خوابی آرام است. 6 تا 8 ساعت خواب معمولی در بزرگسالان را در نظر بگیرید حال تصور کنید فردی یک سوم از عمر خود را با حالت اشتباه برای سر  گردن خود سر کند. چه اتفاقات ناگوار و بیماری های مختلفی می‌تواند برای او اتفاق بیافتد. سر قطعا در بالاترین درجه اهمیت بین اعضای بدن قرار دارد. پس لازم است با انتخاب درست یک بالشت مناسب حالت مناسبی را به این عضو مهم در طول خواب و استراحت بدهید. انتخاب بالش درست از نظر تراکم مواد پرکننده یا همان سفتی و نرمی و همچنین از نظر ارتفاع و طولبالش به تنفس راحت و گردش خون بهتر می‌گردد. دو عاملی که در حفظ سلامتی بسیار مهم هستند.

اهمیت انتخاب بالش مناسب

تاثیر بالش طبی بر بدن

در مورد اهمیت قرار گیری عضلات و استخوان‌های بدن قبل از این هم صحبت کرده‌ایم. اما چیز یکه باید حتما بدانید، تاثیر روش خوابیدن بر ستون فقرات است. این عضو حیاتی بدن در واقع همان حکم تنه برای درخت را در بدن انسان دارد.

ستون فقرات از گردن تا انتهای میان تنه کشیده می‌شود و در کنار ایجاد ثبات در بدن، محل عبور شریان‌ها و اعصاب زیادی در بدن می‌باشد. خوابیدن فشار وزن بر بدن را تمامی اعضا از جمله ریه، قلب و ستوی فقرات منتقل می‌کند. به همین دلیل قرار گیری صحیح بدن از سمت سر در بهبود، رفع و پیشگیری از بیماری های مربوط به کمر و پا موثر خواهد بود.

بالش طبی

خرید بالش طبی از بهترین و معتبر ترین برندهای آلمانی

بالش نرم طبی علاوه بر کمک به خواب آرام، به طور ویژه از آسیب ستون فقرات، درد گردن و سر جلوگیری میکند. جهت مشاهده قیمت و خرید بالش ارتوپدی، به ما اعتماد کنید.

مشاهده محصولات

انواع روش خوابیدن و بالش مناسب

برای انتخاب بالش مناسب برای خود بهتر است ابتدا انواع روش‌های را بدانید، روش غالب خوابیدن خود را شناسیایی نمایید و سپس بالش مناسب خود را خریداری نمایید.

بالش مناسب خوابیدن بر پشت

گرچه این روش به عنوان مناسب ترین روش خوابیدن اعلام شده است، اما کمتر پیش می‌آید در طولانی مدت کسی وضعیت خود را کاملا بر پشت نگه دارد. در این روش یک بالش با ارتفاع متوسط کافی است و بهتر است از جنس نرم استفاده نمایید تا سر با شانه‌ها همتراز شود. بلش بلند و یا سفت با مشکل سازی برای راه های تنفسی به افزایش خرخر و خروپف منجر خواهد شد. از طرفی خوابید طولانی مدت در این حالت بر روی مهره های کمر فشار بیشتری خواهد آورد.

 

بالش مناسب خوابیدن بر پهلو

این حالت خواب برای افرادی که دچار گرفتگی راه های تنفسی هستند مناسب است. گرچه به فشار مهره های کمر به دلیل چرخش‌های ناخواسته در طول شب منجر می‌شود. می‌توانید در این حالت از یک بالش نرم برای زیر سر و یک بالش نازک بین زانوهایتان استفاده نمایید. توجه داشته باشید در این حالت خواب، فشار وزن سر بر روی پوست صورت و بالشت منتقل می‌شود به همین دلیل برای جلوگیری از ایجاد چروک در طولانی مدت بر روی صورت باید از جنس لطیف بالشت استفاده نمایید و رویه آن را با سرعت بیشتری بشویید تا از انتقال آلودگیبه پوست صورت جلوگیری نماید.

بالش مناسب برای به پهلو خوابیدن

بالش مناسب خوابیدن برروی شکم

این روش از بدترین حالت‌های خوابیدن برای افراد است. زاویه بین سر و مابقی بدن به دردهای عضلانی و استخوانی مخصوصا در محدوده گردن می‌شود. فشار بر روی معده نیز در طولانی مدت شما را دچار مشکل خواهد نمود. گرچه پیشنهاد می‌کنیم این روش را سریعا اصلاح کنید، اما تا آن زمان می‌توانید از یک بالش نازک استفاده کنید تا سر بالاتر از شانه‌ها قرار نگیرد.

 

بالش مناسب برای خوابیدن جنینی

این ورش یکی از محبوب‌ترین روش‌های خوابیدن در بین تمامی افراد است. بنابر برخی مطالعات این محبوبیت به وضعیت قرار گیری انسان‌ها در طول ماه‌های جنین بودن باز می‌گردد. در این حالت باید توجه داشت که بهتر است سر از سمت چانه به سینه نزدیک نشوی و تا حد امکان پاها درون شکم تا حد متوسط جمع گردد. اما این جمع شدن نباید تا حدی باشد که تنفس را دچار مشکل نماید.

سر در این حالت به سمت طرفین قرار می‌گیرد. یک بالش متوسط از نظر ارتفاع و چگالی مواد پرکننده بالشت به شما در تنفس راحت کمک می‌نماید. یک بالش نازک نیز می‌توانید برای بین زانوهایتان استفاده نمایید.

شما چه روش‌های دیگری برای خوابیدن می‌شناسید و فکر می‌کنید چه تاثیری در انتخاب بالشت خواهند داشت؟

 

بهترین بالش طبی برای خواب راحت

بهترین بالش برای کاهش درد در ناحیه گردن و شانه، بالشی است که به اندازه کافی محکم باشد تا بتواند سر را در زاویه مناسب نگه دارد و از سوی دیگر به اندازه کافی نرم باشد تا از ایجاد فشار جلوگیری کند. امروزه مواد مختلفی برای ساخت کالای خواب استفاده می شود. پر، مموری فوم و لاتکس متداولترین مواد در این صنعت به شمار می روند.

بالش پر:

بالش های پر نرم بوده و از سر و گردن به خوبی حمایت می کنند. با کم و زیاد کردن مقدار پر، می توان حجم و ارتفاع آن ها را تغییر داد. متاسفانه این نوع بالش ها با گذشت زمان فشرده شده و شکل اولیه خود را از دست می دهند.

بالش مموری فوم:

مموری فوم ها در پاسخ به گرما و فشار، شکل بدن را به خود گرفته و اطراف سر و گردن را می پوشانند. این نوع بالش ها ارزان و در دسترس هستند با این وجود به دلیل طول عمر کم، ایجاد گرمای زیاد و پاسخ آهسته به فشار، نارضایتی برخی از مصرف کنندگان را به همراه داشته است.

بالش لاتکس:

بالش های لاتکس در عین انعطاف پذیری می توانند سر و گردن را در مکان مناسب نگه دارند و از فشار بر روی این ناحیه از بدن بکاهند. در برخی از مدل های این نوع بالش مانند بالش های لاتکس طبیعی دانلوپیلو از روزنه هایی درون ساختار بالش استفاده شده که به تهویه مناسب هوا و تنظیم دما کمک می کند.

 

طراحی بالش شکل برای افزایش کیفیت خواب گروه های میانسال

طراحی بالش برای خوابیدن راحت افراد میانسال

تصویر از https://www.ncbi.nlm.nih.gov

 

روش‌های زیادی برای اندازه‌گیری کیفیت خواب وجود دارد که در آن رویدادهای مخرب خواب گنجانده شده‌اند. برای بهبود کیفیت خواب، کاهش رویدادهای مخرب خواب مانند خروپف، آپنه و درد گردن که منجر به علائم بیداری می شود، مهم است. مطالعات کمی در مورد کاهش خروپف و تسکین گردن درد در طراحی بالش انجام شده است. بنابراین هدف این مقاله بررسی رابطه بین شکل بالش و کاهش خروپف و همچنین پیشگیری از گردن درد به منظور بهبود کیفیت خواب است.

3 بالش ضد خروپف و بالش ضد درد گردن انتخاب شده اند تا به مدت 3 شب در مورد رابطه بین شکل بالش ها و کیفیت خواب آزمودنی ها آزمایش شوند. 10 مرد و زن 40 تا 60 ساله در این آزمایش شرکت کردند. صدای خروپف ضبط شد و حرکات سر و گردن در تمام طول شب توسط تشک فشاری کنترل می شد. این مطالعه از ActiGraph برای آزمایش کیفیت خواب عینی آزمودنی ها استفاده کرد. پس از بیدار شدن آزمودنی ها، یک سری مقیاس ارزیابی ذهنی، از جمله شاخص کیفیت خواب پیتسبورگ، بررسی نتایج خروپف و مقیاس ارزیابی ذهنی گردن درد، برای شناخت کیفیت خواب ذهنی و وضعیت گردن درد انجام شد.

سپس یک نمودار مورفولوژیکی بر اساس بررسی ادبیات تشکیل دادم و از داده‌های به دست آمده از تشک فشار همراه با یک گروه متمرکز برای تعیین بالشی برای افزایش کیفیت خواب گروه‌های میانسال استفاده کردم. پس از تعیین یک بالش بازطراحی شده، آزمایشی را به مدت 6 شب برای ارزیابی محصول انجام دادم. روش مشابه آزمایش مرحله اول است. در این آزمایش، ما مزایا و معایب طراحی خود را می دانیم و بنابراین دستورالعمل هایی را برای تعیین اصلاح بالش به ما ارائه می دهیم.

منبع این تحقیق

 

مقالات پیشنهادی ما

بالش طبی چیست و از چه ساخته شده است؟

بالش طبی چیست

بالش طبی یا همان بالش ارتوپدی شکل مشخصی دارد که با سایر بالش های موجود در بازار و سنتی متفاوت است. بخشی از این بالش کمی برجستگی دارد و گردن را حمایت میکند و در جایی که سر قرار میگیرد فرو رفتگی دارد.

برای برخی افراد این شکل به صورت وارانه باید قرار بگیرد یعنی ناحیه برجستگی زیر سر و ناحیه فرورفتگی زیر گردن قرار میگیرد. بالش طبی برای افرادی که در طول شب مرتبا موقعیت خود را تغییر می دهند بسیار مناسب است. ضمنا هر بالشی که انتخاب می شود، باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا بدن احساس کند.

ادامه مطلب

 

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم