خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » چگونه تشک سفت خود را نرم تر و راحت تر کنیم

چگونه تشک سفت خود را نرم تر و راحت تر کنیم

نرم کردن تشک

آیا فکر می کنید بهتر  است شب‌ها بر روی یک تشک نرم تر بخوابید اما نمی خواهید یک تشک جدید بخرید؟ شاید از خود بپرسید که چگونه یک تشک طبی سفت را نرم تر کنم. نگران نباشید، ما شما را  برای داشتن یک تشک نرم و راحت کاملا راهنمایی می‌کنیم. ما 8 مرحله را برای نرم‌تر کردن تشک شما توصیه می‌کنیم. همچنین خوب است که با ویژگی‌های تشک سفت آشنا شوید و بدانید که به چه تشکی بیش از اندازه سفت گفته‌ می‌شود.

تشک سفید سفت

مرحله اول تعویض تشک سفت با تشک نرم

گارانتی تشک خود را بررسی کنید که آیا هنوز معتبر است یا خیر و آیا امکان تست خواب وجود دارد. اگر پس از انتخاب تشک احساس می‌کنید که تشک بیش از اندازه برای شما سفت است یا نیاز به تشک نرم‌تری دارید به فکر تعویبض آن باشید. می توانید انواع تشک طبی ما را برای تعویض تشک خود انتخاب کنید.

تشک نرم

مرحله دوم اجازه دهید کمی از مدت خرید تشک بگذرد

تشک‌های جدید معمولاً کمی سفت‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌کنید هستند. بنابراین باید روی آن‌ها بخوابید تا فرصتی برای نرم‌تر شدن داشته باشند. خوابیدن روی تشک به توزیع مواد پرکننده و نرم‌تر شدن تشک کمک می‌کند. برخی از انواع تشک ها، مانند تشک مموری فوم، به گرمای بدن پاسخ می دهند که باعث می شود نرمی بیشتری را احساس کنید و این بدان معناست که ممکن است بعد از چند ساعت خوابیدن روی آن احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

خرید تشک

مرحله سوم یک محافظ تشک نرم خریداری کنید

خرید یک محافظ تشک (تاپر تشک) محبوب ترین و فوری ترین راه حل برای نرم تر کردن تشک سفت است. تاپرها روی سطح تشک شما قرار می گیرند و می توانند نرمی و راحتی بیشتری را برای تشک شما فراهم کنند. این محصول علاوه بر نرم کردن تشک می تواند طول عمر تشک را افزایش دهد و یکی از راه های مراقبت و نگهداری از تشک می باشد.

محافظ تشک

مرحله چهارم تشک خود را بچرخانید

باید راهنمای مراقبت از تشک خود را بررسی کنید تا ببینید آیا نیاز به چرخش دارد یا خیر. چرخاندن تشک دو طرفه به طور منظم به راحتی تشک شما کمک می کند و حتی می تواند طول عمر تشک شما را افزایش دهد. چرخاندن تشک به توزیع یکنواخت مواد پرکننده‌ تشک کمک می‌کند که باعث می‌شود تشک شما در حالت ایده‌آل خود باقی بماند.

مرحله پنجم چارچوب یا لته های تخت خود را تعویض کنید

چارچوب تخت خود را بررسی کنید تا ببینید از چه نوع لته هایی استفاده شده است. لته های فلزی باعث می شوند تشک شما بسیار سفت تر به نظر برسد. برای نرم‌تر کردن تشک خود، می‌توانید روی یک چارچوب تخت با لته های فنری سرمایه‌گذاری کنید.

مرحله ششم اتاق خود را گرم نگهدارید

تشک مموری فوم به دما حساس است. از آنجایی که این نوع تشک ها به گرما پاسخ می دهند، می توانید اتاق خواب خود را کمی گرم تر کنید. این گرما می تواند به نرم شدن تشک شما کمک کند. اگر نمی خواهید دمای کل اتاق خود را تغییر دهید، می توانید قبل از خواب یک بطری آب گرم زیر لحاف خود قرار دهید. این کار به نرم شدن تشک شما قبل از دراز کشیدن روی آن کمک می کند و تجربه خواب شما را لذت بخش‌تر می کند.

مرحله هفتم حالت خواب خود را تغییر دهید

یک راه آسان برای نرم‌تر کردن تشک سخت، تغییر نحوه خواب است. تغییر وضعیت خوابیدن می تواند استحکام تشک شما را متفاوت کند. اگر تشک شما خیلی سفت است، می توانید به پشت یا بر روی شکم بخوابید. به این دلیل که برخی از درجه بندی های سفتی تشک برای موقعیت های خواب خاص مناسب تر هستند تا به درستی از مفاصل شما حمایت کنند.

مرحله هشتم یک تشک نرم را جایگزین تشک سفت خود کنید

اگر فکر می کنید تشک شما خیلی سفت است، ممکن است وقت آن رسیده باشد که تشک خود را تعویض کنید. در حالت ایده آل، تشک شما باید هر هفت سال یکبار تعویض شود تا بتوانید همیشه یک خواب عالی داشته باشید. با این حال، اگر تشک شما آسیب دیده یا خوابیدن روی آن خیلی ناراحت کننده است، سرمایه گذاری روی تشک نرم‌تر بهترین گزینه است.

اگر تشک شما خیلی سفت باشد چه اتفاقی می افتد؟

اگر تشک شما خیلی سفت است، ممکن است برای شما خیلی راحت نباشد و باعث ایجاد کمردرد و درد‌های مفاصلی شود. همچنین ممکن است از ستون فقرات شما به خوبی محافظت نکند. به طور کلی، ممکن است خواب خوبی نداشته باشید که این موضوع می تواند بر زندگی روزمره شما تأثیرمنفی بگذارد.

چگونه بفهمم تشک من خیلی سفت است؟

در اینجا چند مورد از نشانه های اصلی که نشان می دهد تشک شما خیلی سفت است را بررسی می‌کنیم.

  • انعطاف پذیری کمی دارد
  • احساس راحتی ندارید
  • با کمردرد یا گردن درد از خواب بیدار می شوید
  • وقتی روی تشک نرم تری در جای دیگری بخوابید خواب بهتری خواهید داشت.

تشک نرم بهتر است یا سفت!

پشتیبانی تشک طبی در حالت نرم، سفت و مناسب

معمولا تشک ها را از موادی همچون مموری فوم، یونولیت، لاتکس، فنر و روکش تولید می کنند. با توجه به نحوه استفاده هر یک از این متریال و یا جنس به کار رفته میزان سفتی یا نرمی تشک مشخص می شود. بنابراین سفتی یا نرمی تشک یا به کشش فنر و یا کشش کلی ساختار داخل تشک بستگی دارد.

در ابتدا باید این را بدانید که اولا 50 درصد از حس نرم بودن یا سفت بودن انواع تشک امری نسبی است. یعنی ممکن است یک تشک برای فردی سفت و برای فرد دیگر حس نرم بودن را تلقی کند که به محل خواب قبلی نیز بستگی دارد. دوما این که شما به دنبال تشک طبی سفت باشید، تنها با فرو کردن انگشتان در تشک، نمی توانید به سفتی یا نرمی تشک دست پیدا کنید. بلکه تکنولوژی های نوین لاتکس و مموری فوم، به صورتی هستند که هنگام فرو کردن سطح کوچکی مانند نوک انگشتان، کاملا فرو رفته و شما به اشتباه حس نرم بودن خواهید کرد. در حالی که هنگام دراز کشیدن روت تخت، تنها قسمت های برامده در این تشک فرو خواهد رفت که کاملا ایده آل برای یک تشک طبی است.

دقت داشته باشید این که تشک کاملا سفت و یا کاملا نرم باشد اصلا مناسب نیست! تشک باید بتواند پشتیبانی خوبی از کمر و ستون فقرات داشته باشد و سلامت خواب شما را تضمین کند؛ مانند تشک طبی. حدود 30 درصد از ادراک افراد از سفتی یا شلی تشک نیز کاملا نسبی و سلیقه ایی است و عموما یک تشک نرم برای همه نرم نیست. در ادامه نحوه انتخاب تشک نرم تر یا سفت تر را در شرایط مختلف بررسی می کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص پیشنهاد می کنم مقاله “تشک نرم بهتر است یا سفت” را مطالعه فرمائید.

سخن پایانی ژرمن کالا

در نهایت برای نرم تر و راحت تر کردن تشک تخت خوابتان، چند راهکار وجود دارد:

  1. استفاده از روکش تشک: استفاده از روکش تشک نرم و پرز دار، می‌تواند باعث نرمی و راحتی بیشتر تشک شود.
  2. استفاده از تشک اضافی: اگر تشک شما بسیار سخت است، می‌توانید یک تشک اضافی روی تشک فعلی قرار دهید تا نرمی بیشتری به آن ببخشید.
  3. تعویض تشک: اگر تشک شما قدیمی شده و کارکرد زیادی داشته باشد، بهتر است آن را با تشک جدیدی که مطابق با نیازهای شماست، تعویض کنید.
  4. استفاده از پرزگیر: استفاده از پرزگیر، می‌تواند باعث کاهش پرزهای تشک و در نتیجه نرمی و راحتی بیشتر آن شود.
  5. تنظیم فشار هوا در تشک: برخی از تشک‌ها قابلیت تنظیم فشار هوا را دارند. با تنظیم فشار هوا در داخل تشک، می‌توانید نرمی و راحتی آن را بیشتر کنید.
  6. استفاده از پایه تخت خواب مناسب: استفاده از پایه تخت خواب مناسب که با توجه به نحوه خوابیدن شما و وزن بدنتان طراحی شده است، می‌تواند باعث نرمی و راحتی بیشتر تشک شود.

با انجام هر یک از این روش‌ها، می‌توانید تشک تخت خواب خود را نرم‌تر و راحت‌تر کنید.

فراموش نکنید که خواب کافی و لذت بخش برای سلامت فیزیکی و روحی شما بسیار ضروری است. با مراجعه به سایت ژرمن کالا می‌توانید کالای خواب آلمانی از برند محبوب دانلوپیلو را خریداری کنید و خوابی آسوده را هرشب تجربه کنید. کالای خواب دانلوپیلو را فقط از فروشگاه ژرمن کالا خریداری کنید.

فروشگاه اینترنتی

همچنین می توانید بخوانید:

راه های سفت کننده تشک

 

برچسب ها

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.