تشک مواج چیست؟

تشک مواج بادی

تشک مواج که عموما برقی بوده و با هوا پر می شود به دلیل خواص ارتوپدیک آن به عنوان تشک طبی برای درمان زخم بستر استفاده می شود. اغلب سردرگمی های زیادی در مورد خرید تشک طبی وجود دارد، از نظر اینکه چه چیزی برای بیماران مختلف مناسب است و چه مزایای درمانی مختلفی توسط انواع تشک تخت خواب ارائه می شود. تولیدکنندگان راهنمایی هایی در مورد مناسب بودن محصول خود ارائه می دهند که اغلب مبهم است. این که تشک فوم بهتر است یا بادی، یا اینکه یک تشک فنر پاکتی برای خود بخریم یا لاتکس بدون فنر!

تشک فوم (چه مموری فوم یا لاتکس با ویسکوزیته متفاوت) از درمان کاهش فشار هنگام خواب استفاده می کند که وزن بیمار را بر روی کل تشک پخش می کند. این به طور کلی برای کالای خواب افرادی که در معرض زخم بستر یا آسیب های فشاری هستند مناسب است، اما در مواردی که خطر کم تا متوسط در نظر گرفته می شود.

تشک مواج بادی یا آبی

یک تشک مواج (مواج بادی یا آبی که خواص و مزایای یکسانی دارند) مانند دیگر انواع تشک طبی خواص درمانی خود را با کاهش فشار دوره ای ارائه می دهد. در مورد استفاده از آن اختلاف زیادی وجود دارد، زیرا این احتمال وجود دارد که این سیستم به دلیل حرکات بیمار، روکش بالایی و ملحفه های تشک، کاهش فشار مورد انتظار را نداشته باشد. این تشک ها عموما از جنس پی وی سی هستند که با یک کمپرس باد در مدل های بادی به صورت برقی پر می شوند و اغلب در تخت خواب بیمارستان ها برای بیمارانی که از زخم بستر رنج می برند استفاده می شود.

نحوه کار تشک مواج بادی یا آبی به این صورت است که سلول‌ها با باد یا آب پر می‌شوند و به نواحی پوست اجازه می‌دهند فشار کمتری را تجربه کنند و تغذیه و اکسیژن رسانی به پوست بهینه شود. در نتیجه فرایند بهبود نواحی آسیب دیده پوست تسریع می شود. البته فضای بین موج های تشک نیز امکان گردش هوای بهینه تر و خنک شدن بستر خواب را فراهم می کند. در نتیجه تشک مواج از بهترین انواع تشک برای افرادی با بیماری های پوستی یا افرادی است که نمی توانند حرکت کنند.

انواع تشک مواج

در اینجا انواع تشک های مواج را که عموما در بیمارستان ها برای افراد بیمار که بیشتر طول روز را باید استراحت کنند، استفاده می شود را معرفی خواهیم کرد.

تشک مواج تخم مرغی

تشک مواج تخم مرغی

حالت فیزیکی این نواع تشک مواج مانند شانه های تخم مرغ یا لانه زنبور است. طبق معمول جریان هوا داخل محفظه ها پر می شود و باعث کاهش فشار و توزیع وزن بدن هنگام خواب می شود. این مدل تشک مواج، ساده ترین نوع آن است و برای بیمارانی که وضعیت وخیمی ندارند و لازم نیست زمان بستری آنها بیش از یک سال باشد، مناسب است.

تشک مواج سلولی

تشک مواج بادی سلولی

محفظه های پر شده از هوا در این مدل تشک مواج به صورت خطی پشت سر هم قرار می گیرند و شبیه به یک بسته مداد رنگی هستند که کنار هم چیده شده باشند. تشک های سلولی مواج از بهترین تشک برای زخم بستر، و برای افرادی مناسب است که مجبور هستند مدت زمان بیشتر از یک سال را در بستر خواب استراحت کنند و توانایی حرکتی کمتری دارند.

این تشک از محبوب ترین انواع تشک مواج برای زخم بستر و صدمات پوستی می باشد. برتری های تشک طبی مواج سلولی نسبت به تخم مرغی، قابلیت بهینه گردش هوا و ضد تعریق بودن آن و همچنین ضخامت بیشتر سطح تشک است که طول عمر بیشتری نیز دارد. البته که قیمت تشک مواج سلولی بیشتر از تشک مواج تخم مرغی می باشد.

تشک مواج خانگی و بیمارستانی

در یک دسته بندی دیگر این مدل از انواع کالای خواب طبی را به دو مدل خانگی و بیمارستانی یا کلینیکی تقسیم بندی می کنند. مدل های خانگی عموما از نوع تخم مرغی تشک مواج هستند و برای وزن کمتر از 120 کیلوگرم تولید شده اند. در حالی که نمونه های بیمارستانی عموما از تشک های مواج سلولی با تحمل بیشتر از 120 کیلو گرم بوده و برای سطوح پیشرفته زخم بستر تولید شده اند.

شدت زخم بستر و درجه پیشرفت آن عامل اصلی انتخاب تشک طبی مواج می باشد. این زخم های فشاری از درجه 1 تا 4 می توانند وجود داشته باشند. زخم های درجه 1 و 2 را می توان با تشک های معمولی و زخم های درجه 3 و 4 را باید با تشک های مواج پیشرفته تر مانند تشک سلولی و لیزری هوشمند درمان کرد. برای شناخت بیشتر از درجه زخم بستر و آسیب پوستی خود، اینجا را مطالعه کنید.

جمع بندی

در نتیجه از تشک مواج اغلب برای بیمارانی که دچار زخم بستر و آسیب های پوستی هستند و مجبور به استراحت طولانی مدت در بستر خواب می باشند استفاده می شود. به همین جهت تشک مواج را می توان از انواع تشک طبی دانست که با کاهش فشار هنگام خواب و بهبود گردش خون، به بهبود بافت های پوستی کمک می کند.

در صورتی که علائم زخم بستر دارید و یا به علت عدم توانایی در حرکت می خواهید از شیوع زخم های فشاری جلوگیری کنید، حتما از یک مدل تشک مواج استفاده کنید. قیمت تشک مواج از 1 میلیون تومان شروع و تا 9 میلیون تومان در نمونه های سلولی پیشرفته وجود دارند.

فروشگاه ژرمن کالا از پیشگامان توزیع انواع کالای خواب خارجی و طبی در ایران است و می تواند اتاق خواب و تخت شما را با محصولات عالی آراسته کند. بهترین نمونه های تشک طبی ما از انواع هیبریدی، تشک لاتکس و مموری فوم می باشد و می توانید لیست قیمت آنها را اینجا مشاهده کنید.

سوالات متداول

تشک مواج چیست؟

تشک مواج (Wave) جایگزینی کامل برای تشک های سنتی است و به لطف سلول های دایره ای شکل و پایه ایمن در فوم پلی یورتان، سطح هوای ضد دکوبیتوس با ارتفاع مناسب، ایده آل برای درمان زخم بستر و خواب راحت است.

آیا تشک مواج گرم است یا خنک؟

این تشک ها به لطف لایه سیم‌پیچ محفظه‌ای قابل تنفس، خنک است و به همین دلیل درد زخم های پوستی را تشدید نمی کند. اما اگر مایل هستید گرم بخوابید، ممکن است بخواهید تشک برقی مواج با قابلیت گرمایشی را امتحان کنید.

آیا می توان از تشک بادی به عنوان یک تخت معمولی استفاده کرد؟

تشک‌های بادی برای مسافرت، تشک مهمان و ترمیم زخم های بستر برای افراد بیمار ایده‌آل هستند. اما یک تشک بادی خوب نیز می‌تواند برای خوابیدن هر شب به خوبی کار کند. این تخت های بادی در مکان های تنگ و موقعیت های زندگی مشترک ایده آل هستند.

مزایای تشک بادی مواج چیست؟

آنها اغلب به عنوان تشک های ضد دکوبیتوس و زخم بستر شناخته می شوند. با استفاده از حرکات و الگوهای مختلف، وجود هوا از ایجاد فشار جلوگیری می کند. در نتیجه، هر گونه آسیب فشاری کند شده و باعث گردش بهتر خون در مناطق آسیب دیده و تسریع ترمیم آنها می شود.

 

دیگر انواع تشک تخت خواب

بازار صنایع کالای خواب همه روزه در حال تولید تشک های مدرن برای تخت خواب هستند؛ اینجا دیگر انواع تشک تخت خواب را معرفی می کنیم.

تشک طبی چیست؟

تشک طبی

تشک طبی یکی از محصولات خواب طبی است که هنگام خوابیدن روی آن، فشار وارد شده به ستون فقرات را به حداقل می رساند. این اتفاق خوب وقتی میفته که با دراز کشیدن روی این زیرانداز طبی، برامدگی های بدن مانند شانه ها، باسن و ساق پا به میزان کافی در آن فرو رفته و ستون فقرات صاف و همتراز با سطح افقی قرار می گیرد. این حالت از قرارگیری امتداد مهره های کمر روی تخت خواب، دقیقا همان حالتی است که برای حفظ سلامت بدن، تسکین درد کمر، عدم تشدید درد دیسک کمر و دیدن خواب خوش در خواب راحت نیاز است.

ادامه مطلب

 

تشک فنر متصل چیست?

هسته فنری متصل و لایه های راحتی تشک فنر متصل

رایج ترین نوع تشک تخت خواب که اکثر ما تجربه دیدن و خوابیدن روی آن را داریم، تشک فنری از مدل فنر متصل است. این کالای خواب قدیمی است که تجربه ما از آن یک بستر ارتجعای است که قدیما روی آن بپر بپر می کردند. تشک فنر متصل از یک سیم ممتد که دور آن پیچیده شده است ساخته می شود تا مجموعه ای از سیم پیچ ها ایجاد شود. این سیم‌پیچ‌ها معمولاً به صورت ردیفی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و به هم وصل هستند و این دلیل انتقال حرکت از گوشه ای از تشک به گوشه دیگر آن است که معمولا زوجین و افرادی که به صورت مشترک از تخت خواب استفاده می کنند، از این ویژگی راضی نیستند. این تشک ها به طور مقرون به صرفه توسط ماشین آلات تولید شده و قیمت کمتری نسبت به تکنولوژی های جدید مانند لاتکس، مموری فوم و هیبریدی دارند .این نوع از تشک معمولاً بین 300 تا 800 عدد فنر دارد.

ادامه مطلب

 

تشک بیمارستانی چیست؟

تشک های بیمارستانی

با توجه به اینکه برخی از بیماران ممکن است ماه ها را در بیمارستان بگذرانند، اطمینان از راحت، بادوام بودن و تمیز کردن آسان تشک‌های استفاده شده بسیار مهم است. جدای از آن، همچنین متوجه خواهید شد که تخت های بیمارستانی قابل تنظیم هستند. این بدان معنی است که تشک های بیمارستانی نیز باید با تنظیمات انجام شده روی تخت مطابقت داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع تشک های مورد استفاده در بیمارستان ها به ادامه مطلب مراجعه کنید.

ادامه مطلب

 

تشک آبی تخت خواب چیست؟

تشک آبی تخت خواب

این روزها با پیشرفت تکنولوژی صنعت کالای خواب و تشک طبی نیز تحولات فراوانی داشته است. گمان می‌کنیم که شما نیز راجب تشک‌‌های آبی اطلاعاتی دارید، برای آشنایی دقیق‌تر این مقاله را تا انتها بخوانید. تشک‌های آبی در حقیقت از آب پر شده‌اند، این ویژگی موجب شده است که طول عمر بیشتری داشته باشند و دغدغه های ساختار داخلی تشک تخت خواب را نداشته باشند. گروهی از کارشناسان می‌گویند که این گونه از تشک‌ها با گذشت زمان فرم خود را به سادگی از دست نمی‌دهند. در ادامه در رابطه با ساختار تشک آبی و ویزگی‌های مهم آن با شما سخن می‌گوییم.

ادامه مطلب

 

تشک برقی چیست؟

تشک برقی تخت خواب

این روزها در رابطه با تشک‌ برقی یا پد برقی بسیار می‌شنویم. به گفته برخی از متخخصان استفاده از تشک‌های برقی برای رفع انواع مختلفی از دردهای مفصلی موثر است. در حقیقت تشک برقی را می‌توان یک گزینه بسیار مناسب برای افزایش کیفیت خواب دانست.

ادامه مطلب

 

تشک فوتون چیست؟

تشک فوتون قهوه ای

تشک های اولیه فوتون ژاپنی دارای مواد پرکننده مانند نی، یونجه یا حتی موی حیوانات بودند. امروزه بیشتر تشک‌های فوتون دارای فوم پرکننده، فنرهای داخلی یا ترکیبی از فوم و کلاف هستند. فوتون نوعی تخت است که می تواند در صورت عدم استفاده به مبل نشیمن تبدیل شود و بالعکس.

ادامه مطلب

 

تشک فنر منفصل چیست؟

تشک فنر منفصل هیبریدی

سیستم های فنری موجود در تشک فنر پاکتی منفصل پشتیبانی بسیار خوبی از کمر و گردن دارند. فنر ها به طور جداگانه با سیم پیچ پیچیده می‌شوند. این سیستم آزادی حرکت بیشتری را در مقایسه با تشک فنر متصل برای شما ایجاد می‌کند. از آنجایی که هر فنر دایره ای است، هنگامی که فنرها به صورت موازی با هم قرار می گیرند، ممکن است شکاف  و فرورفتگی ایجاد شود. اینجاست که فنر منفصل لانه زنبوری مشکل شکاف و افتادگی را کاهش می دهد. در این حالت دیگر خبری از جیر جیر کردن تشک نیست چون کویل ها و فنر های به قول معروف جیبی کاملا از هم مستقل هستند. به علاوه انتقال حرکت در سطح تشک نیز کاهش می یابد و در خواب مشترک مزاحم یکدیگر نمی شوید. مهم ترین نکته این تشک ها استفاده از لایه های راحتی روی تشک از متریال مناسب مانند لاتکس و مموری فوم است تا پشتیبانی عالی به عنوان تشک طبی ارائه دهد.

ادامه مطلب

 

تشک هتلی چیست؟

تشک هتلی راحت با محافظ تشک

خواب کافی و آرامش بخش در طول تعطیلات می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی جوان‌کننده باشد. به طوری که وقتی از سفر بازمی‌گردید، می‌خواهید آن استراحت لذت بخش را دوباره تجربه کنید. خوشبختانه تشک هایی که تجربه استراحت در هتل های لوکس را تداعی می کنند به راحتی قابل سفارش هستند.در ادامه با گروه ژرمن کالا همراه شوید تا بدانید چگونه با انتخاب یک تشک طبی با کیفیت شرایط استراحت در یک هتل لوکس را در اتاق خواب خود تجربه کنید.

ادامه مطلب

 

تشک ضد رفلاکس نوزاد چیست؟

تشک آنتی رفلاکس نوزاد

در حالی که خواب نوزادان با عمل رفلاکس معده همراه است، استفاده از تشک ضد رفلاکس نوزاد می‌تواند به بهبود سلامتی آن‌ها کمک کند. این تشک‌ها، با شیب کمی‌ که دارند مانع از عمل رفلاکس معده می‌شوند، همچنین از ستون فقرات نوزاد محافظت می‌کنند. علاوه بر این، تشک ضد رفلاکس نوزاد به بهبود تنفس کودک نیز کمک می‌کند. برای خرید تشک مناسب، بهتر است از برندهای معتبر استفاده کنید که قابلیت تنظیم درجه، سفتی و نرمی مناسب، طراحی ارگونومی و جنس ضد حساسیت را داشته باشند. در ادامه شما را برای خرید تشک مناسب راهنمایی می‌کنیم.

ادامه مطلب

 

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.