خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » راهنمای تست تشک قبل از خرید

راهنمای تست تشک قبل از خرید

راهنمای تست تشک

یکی از مشکلات خرید آنلاین تشک تخت خواب این است که نمی توانید آنها را تست و آزمایش کنید. اغلب باید قبل استفاده و تست تشک آن را خریداری کنید. این یک نقطه ضعف برای بسیاری از فروشگاه های آنلاین کالای خواب است. به هر حال بسیاری از خریداران نمی‌خواهند یک خرید با قیمت بالا را بدون تست قبلی انجام دهند.

خوشبختانه، ژرمن کالا دارای برخی از بهترین مارک های تشک است که می توانید نمونه های آن را به صورت حضوری تست کنید. در ادامه بهترین روش های تست یک تشک در 5 دقیقه را به شما خواهیم آموخت. گروه ژرمن کالا در این مقاله نکات مهم برای تست تشک قبل از خرید را برای شما بررسی می‌کند. پس از خواند این مقاله شما با این اطمینان می‌توانید تشک طبی دلخواه خود را انتخاب و خریداری کنید.

تست خرید تشک

بررسی نکات مهم قبل از خرید تشک

ابتدا استانداردهای لازم برای یک تشک مناسب بشناسید

در هنگام خرید دقت داشته باشید که برند انتخابی تشک طبی شما بسیار مهم است. تشک طبی شما باید دارای الیاف ضد حساسیت و ضد باکتری باشد. پارچه تشک شما باید مستحکم و مقاوم باشد. مراحل دوخت و بسته بندی تشک نیز دارای اهمیت فراوان می‌باشد. رعایت چنین مواردی موجب می‌شود که شما بتوانید با خیالی آسوده یک تشک استاندارد را خریداری کنید. توجه کنید که  تشک خود را بر اساس معیارها و نیازهای‌ شخصی خود انتخاب کنید. هر فردی نیازها و تمایل‌های متفاوتی برای خرید تشک دارد.

استاندارد های تشک

تشک مناسب باید ضد حساسیت بوده و دارای گردش هوای مناسب باشد.

در مرحله بعدی از متریال استفاده شده در ساختار تشک سوال کنید

در تست تشک مراقب باشید که برخی از متریال های بی کیفیت ممکن است در ابتدا کاملا مناسب به نظر برسند و اما پس از 3 ماه استفاده کردن از آن، خواص و حالت خود را از دست بدهند. در نتیجه پس از شناخت ویژگی تشک خوب، از ساختار داخلی تشک نیز اطلاعات کسب کنید و پس از آن مراحل تست آن را انجام دهید.

ویژگی های تشک طبی خوب

خلاصه ای از ویژگی های تشک خوب:

  • ویژگی اول: استحکام و سفتی تشک طبی خوب
  • ویژگی دوم: بافت باکیفیت تشک های طبی خوب
  • ویژگی سوم: ساختار داخلی تشک خوب
  • ویژگی چهارم: اندازه و سایز تشک خوب
  • ویژگی پنجم: دوام و ماندگاری بیشتر تشک های خوب
  • ویژگی ششم: داشتن قابلیت گردش هوا در تشک های خوب

مطالعه ویژگی های تشک خوب

ساختار لایه های داخلی تشک طبی

بهترین متریال ها برای تشک مناسب و مدرن:

  1. لاتکس: طول عمر بالا و پشتبانی از وزن بدن جهت کاهش فشار و استرس روی بدن
  2. مموری فوم: القای حالت نرمی و فرم گرفتن با شکلو انحنای بدن جهت ارائه خواب راحت
  3. هیبریدی: ترکیب یک هسته از فنر های پاکتی منفصل با لایه های راحتیاز لاتکس یا مموری فوم

مطالعه ساختار داخلی تشک

تشک طبی

تشک های خارجی ما را از دست ندهید

تست اول؛ چگونه استحکام و سفتی تشک را بررسی می کنید؟

تشک نرم یا سفت

بهترین راه برای بررسی سفتی تشک این است که آن را در فروشگاه امتحان کنید. توصیه می شود حداقل 15 دقیقه روی تشک در حالت خوابیده دراز بکشید. این باید به شما نشان دهد که آیا این تشک برای شما مناسب است یا خیر.

با این حال، استحکام تشک بسیار ذهنی و نسبی است و اندازه گیری آن دشوار است. یعنی ممکن است تشکی برای شما سفت به نظر آی و برای دیگری نرم. در نتیجه، بسیار مهم است که تشک را در فروشگاه امتحان کنید و سطح راحتی آن را بر اساس احساس کلی که از آن دارید تعیین کنید.

این تصور که هر چه تشک سفت‌تر، ضخیم تر و سنگین تر باشد یعنی طبی است، کاملا غلط است و به لحاظ علمی اثبات نشده است! تشک طبی باید بتواند تمام فرورفتگی‌های بدن را پوشش و فشار بدن را روی تشک توزیع کند. تراز شدن ستون فقرات و فرو رفتن تنها قسمت های برآمده بدن در تشک، خاصیت طبی یک تشک را سبب می شود.

عموما هنگام تست استحکام تشک، نوک انگشتان را در آن فرو میکنند و به این نتیجه میرسند که تشک نرم و غیر طبی است؛ این عمل کاملا اشتباه است. برای درک ساده این قضیه شما باید کف دست یا یک شیء بزرگتر مانند یک سینی 20 در 20 سانتی‌متری را روی تشک قرار داده و فشار دهید؛ در این حالت خواهید دید که تشک طبی کاملا متفاوت از تشک های فنر متصل یا پنبه ایی سنتی است و جسم قرار داده شده به سختی در تشک فرو می رود.

اگر در رابطه با انتخاب استحکام تشک مطمئن نیستید، مقاله تشک نرم بهتر است یا سفت را مطالعه کنید.

تست دوم: چگونه برای حمایت و تراز ستون فقرات آزمایش کنیم؟

برای تست حمایت و هم ترازی ستون فقرات، بهتر است روی یک تشک در فروشگاه دراز بکشید یا آن را آنلاین بخرید و آن را در طول دوره آزمایشی تست کنید. حمایت و تراز ستون فقرات از تشکی به تشک دیگر متفاوت است، بنابراین چیزی که شما راحت می‌بینید ممکن است آن چیزی نباشد که شریکتان می‌بیند. تکیه گاه تشک به شما می گوید که چقدر به ستون فقرات اجازه می دهد هم ترازی خود را حفظ کند و وزن را به طور یکنواخت توزیع کند. تکیه گاه مناسب تشک برای بدن در حال استراحت بسیار مهم است. عدم حمایت ممکن است منجر به درد عضلانی، کمردرد و خواب بی کیفیت شود. اگر هر یک از علائم ذکر شده در بالا را تجربه کرده اید، تشک شما به احتمال زیاد حمایت کافی و همراستایی ستون فقرات را ندارد.

بدن شما یک خط مستقیم نیست. دارای انحناهایی است و تشک مناسب باید تراز ستون فقرات شما را در حین حمایت از قوس های (در قسمت شانه، کمر و باسن) شما نگه دارد. افرادی که به پشت، پهلو و شکم می خوابند همگی به سطوح مختلف حمایت نیاز دارند.

تست حمایت تشک برای افرادی که به پشت می خوابند

در حالی که روی تشک دراز کشیده اید (منحنی قسمت پایین کمر) دست خود را زیر قسمت کوچک کمر خود بکشید. تشک ممکن است بیش از حد سفت باشد اگر دست شما به راحتی زیر انحنای کمرتان سر بخورد. اگر دست شما اصلاً سر نخورد، احتمالاً تشک خیلی نرم است. یک حد وسط را باید در نظر بگیرید. مانند تصویر زیر تشک باید از انحنای بدن شما جهت کاهش فشار به مفاصل پشتیبانی کند:

پشتیبانی تشک طبی از گودی کمر

تست حمایت تشک برای افرادی که به پهلو  می خوابند

در کنار تخت خود در جایی که به طور معمول می خوابید دراز بکشید. از شخصی بخواهید از پشت شما عکس بگیرد یا وضعیت ستون فقرات شما را بررسی کند. بررسی کنید که آیا ستون فقرات شما صاف است یا خیر. اگر اینطور نیست، به سراغ تشک دیگری بروید. مانند تصویر زیرهنگام خواب پهلو باید ستون فقرات شما صاف شود:

پشتیبانی تشک طبی

تست حمایت تشک برای افرادی که به شکم/معده می خوابند

آزمایش تشک برای افرادی که معده می‌خوابند دشوار است، زیرا هیچ تشکی نمی‌تواند به اندازه کافی ستون فقرات شما را در این وضعیت پشتیبانی کند. با دراز کشیدن روی تشک شروع کنید و احساس کنید که زیر پای خود چه حسی دارد. آیا باعث غرق شدن شما می شود؟ اگر پاسختان مثبت است، ستون فقراتتان مشکل دارد. بیش از 20 دقیقه روی تخت دراز بکشید و به افزایش فشار یا درد در ناحیه کمر توجه کنید.

تست سوم: چگونه سطح راحتی تشک را آزمایش کنیم؟

هنگام خرید یک تشک جدید، ضروری ترین و آشکارترین عنصری که باید در نظر بگیرید راحتی است. بهترین روش برای ارزیابی و تست راحتی تشک، امتحان کردن آن در فروشگاه است. اکثر تشک های اینترنتی این انتخاب را ندارند، به همین دلیل است که این شرکت ها سیاست های آزمایشی و بازگشت خوبی دارند. هنگام تشخیص راحت بودن یا نبودن تشک، وضعیت خواب مورد علاقه خود و همچنین سطح سفتی تشک را در نظر بگیرید. اگر تشک شما خیلی سفت یا خیلی نرم باشد، اصلا مناسب نیست. در حالی که وضعیت خواب و استحکام تشک به هم مرتبط هستند، اما دقت کنید این مسئله سلیقه شخصی است.

تست چهارم: توجه به وزن خود در هنگام خرید تشک

در هنگام خرید تشک توجه داشته باشید که اگر دارای اضافه وزن هستید به کمک مشورت با پزشک خود از تشک‌های طبی کمی سفت استفاده کنید. برای افراد لاغر نیز توصیه می‌شود که از تشک‌های دارای فنر که نرم‌تر هستند استفاده شود. قبل از خرید اطمینان حاصل کنید که چه تشکی برای اندام شما مناسب است. توجه به وزن خود در هنگام خرید نکته‌ای بسیار ضرروی است زیرا تشک انتخابی شما باید توان کنترل فشار وارد شده از جانب بدن شما را داشته باشد.

خرید تشک طبی

تشک انتخابی شما باید متناسب با وزن شما باشد

تست پنجم: توجه به سرعت تشک در بازگشت به حالت  اولیه

واکنش پذیری تشک انتخابی شما نیز مهم است. باید توجه کنید که چه مدت زمانی نیاز است که تشک شما به حالت اولیه‌ خود بازگردد. تشک‌هایی که دارای فنر داخلی هستند واکنش پذیری بالایی دارند و اثری از تغییر حاصل از شکل بدن شما بر روی تشک باقی نمی‌ماند. در مقابل باید گفت که تشک‌های مموری فوم سرعت واکنش پذیری کمتری دارند. قابلیت تغییر پذیری بالا می‌تواند بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه کیفیت مطلوب خواب شما را کاهش دهد.

واکنش پذیری تشک

تست ششم: دوست دارید گرم بخوابید یا خنک؟

تنظیم دما در تشک ها اغلب برای خنک نگه داشتن خواب و جلوگیری از تجمع رطوبت و عرق طراحی شده است. با این حال، تخت های هوشمند با فناوری گرمایش وجود دارد. بسیاری از مردم از «گرم خوابیدن» شکایت دارند که ناشی از حفظ حرارت تشک است. تشک های متعددی با مواد خلاقانه در دسترس هستند که امکان تهویه و خنک کننده بهینه را فراهم می کنند.

برای ایجاد گردش هوای مناسب در ساختار تشک‌ها از فوم‌های سوراخ دار استفاده می‌شود. تشک‌های دارای شبکه پلیمری الاستیک دارای گردش هوای بسیار مطلوبی هستند. گردش هوا اگر ضعیف باشد با گذشت زمانی اندک بوی نامطبوع تشک شما را اذیت خواهد کرد. ترکیب لاتکس طبیعی و مموری فوم گردش هوای مناسبی را برای تشک‌ها می‌سازد که ضد حساسیت نیز است. استفاده از زیر تشک مناسب نیز می تواند این قابلیت را ارتقاء دهد.

گردش هوای تشک

گردش هوای مناسب یکی از نکات مهم است

تست هفتم: آیا تشک حرکت را انتقال می دهد؟

اگر یک تخت مشترک دارید، ایده خوبی است که با همسرتان به فروشگاه تشک بروید و چندین تشک را امتحان کنید. این کمک خواهد کرد تا مشخص شود که تشک چقدر انتقال حرکت را هنگام خواب با همسر، فرزندان یا حیوانات خانگی کاهش می دهد. برخی از حرکت زیاد شریک زندگی و مزاحمت خواب عصبی می شوند، پس تشک های فنری اصلا در این حالت توصیه نمی شود؛ بلکه تشک های مموری فوم و یا تشک لاتکس بهترین گزینه هستند.

توجه! در صورتی که تشک های مموری فوم و لاتکس در انواع تشک طبی را نمی شناسید، پیشنهاد میکنم دو مقاله زیر را مطالعه کنید:

تشک لاتکس چیست؟

تشک مموری فوم چیست؟

تشکی با میزان راحتی و بالشتک مناسب، نقاط فشار را در هنگام خواب کاهش داده و جهش کمتری ایجاد می کنند. هنگامی که شریک زندگی شما روی تشک حرکت می کند، حرکت می کند، می تواند خواب شما را مختل کند. شما در معرض خطر بیدار شدن با تغییر موقعیت های همسرتان قرار می گیرید زیرا تشک بیش از حد این حرکت را به سمت تخت شما منتقل می کند.

برای تست تشک در این حالت به همراه همسرتان روی تخت دراز بکشید و از او بخواهید در حالی که روی طرف مقابل استراحت می‌کنید، وضعیت خود را تغییر دهند. به میزان حرکتی که تجربه می کنید توجه داشته باشید.

توجه به تست خواب یکی از عوامل مهم برای خرید بهینه تشک است

باید این نکته را یادآوری کنیم که فقط با یک لمس ساده نمی‌توانید متوجه کیفیت تشک شوید. برای اطمینان کامل باید سعی کنید دقایقی بر روی تشک دراز بکشید این فرایند برای تست تشک قبل از خرید لازم است. با توجه به گسترش تست خواب قبل از خرید، بدون هیچ نگرانی این تقاضا را از فروشنده داشته باشید. در هنگام تست باید توجه کنید که هیچ فشاری بر روی کمر و گردن شما احساس نشود. یکی دیگر از عوامل مهم که در هنگام تست خواب خود را نشان می‌دهد صدای غژغژ تشک است که در حقیقت به معنای کیفیت ضعیف تشک است. فقط به برند تشک اعتماد نکید بسیاری از مشکلات یا نقص‌های موجود را فقط با تست خواب متوجه می‌شوید.

تست خواب

تست خواب قبل از خرید تشک فراموش نشود

توجه به گارانتی و اصالت تشک

در هنگام خرید تشک به ویژه تشک طبی به گارانتی آن نیز توجه فراوان داشته باشید. تشک‌های طبی معمولا باید دارای گارانتی طلایی باشند. تشک‌های طبی نسبت به تشک‌های معمولی دارای طول عمر و دوام بیشتری هستند. از فروشنده تقاضا کنید که برای شما گارانتی طلایی صادر شود. اگر قصد خرید تشک از فروشگاه‌های اینترنتی را دارید به نظرات و پیشنهادات نوشته شده توسط سایر افرادی که پیش از شما تشک را خریداری کرده‌اند توجه کنید و با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام دهید.

خرید تشک های ارزان و بی کیفت را فراموش کنید

بسیاری از افراد به دنبال خرید تشک طبی ارزان قیمت هستند. باید توجه کنید که اگر قیمت ارزان تشک شما موجب کیفیت ضعیف آن شود نباید آن را انتخاب و خریداری کنید.تشک های بی‌کیفت با گذشت زمان کوتاهی به کمر و گردن شما آسیب می‌رسانند و به همین دلیل شما با درد در نواحی گردن و کمر مواجه خواهید شد. بسیاری از تشک‌های ارزان و بی کیفیت فاقد گارانتی و گواهی سلامت واصالت هستند. یک تشک بی‌کیفت دوام و ماندگاری بسیاری کمی دارد و در مدت زمان کوتاهی نیاز به تعویض پیدا می‌کند.

استانداردهای مهم برای تشک

تشک‌های طبی که این روزها بسیار پرطرفدار هستند، انعطاف پذیری بسیار بالاتری نسبت به تشک‌‌های معمولی دارند. تشک‌های طبی نباید خیلی سفت باشند زیرا سفتی بیش از اندازه پس از مدتی به کمر شما آسیب می‌زند. همچنین در تولید تشک‌های طبی از مواد بسیار با کیفیت و لاتکس طبیعی استفاده می‌شود. یک تشک مناسب باید بتواند به درستی از ستون فقرات شما محافظت کند.تشک‌های سفت‌تر معمولاً توسط افرادی که به پشت و شکم می‌خوابند ترجیح داده می‌شوند، زیرا این تشک‌ها حمایت بهتری از ستون فقرات دارند. اما سفتی بیش از حد می تواند موجب فشارهای ناخوشایندی بر روی ستون فقرات شود.

توجه به شرایط حمل و نقل مناسب

اگر شما در مسکن شخصی خود سکونت ندارید بهتر است تشک‌هایی را انتخاب کنید که وزن زیادی ندارند و شرایط حمل و نقل آنها ساده‌تر است. شما ممکن است هر سال جابه جایی داشته باشید و با این شرایط انتخاب تشک‌های سنگین نمی‌تواند گزینه‌ای مناسب برای خرید شما باشند. خرید تشک نیز مانند سایر وسایل موجود در منزل شما از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار  است.

اهمیت ارتجاعی بودن تشک

بر اساس تحقیقات متعدد مشخص شده است که تشک‌هایی دارای خاصیت ارتجاعی به شما کمک می‌کنند که راحت‌تر به خواب بروید. این خاصیت در هنگام انتخاب و خرید تشک برای افراد سالمند بسیار مهم است. البته ارتجاع باید در حد استاندارد باشد زیرا جنبش بیش از اندازه قطعا برای فرد آزاردهنده خواهد بود. در نهایت انتخاب تشک را فقط بر اساس تبلیغات انجام ندهید. تشکی را خریداری کنید که سال‌ها با خوشحالی از آن استفاده کنید و بر روی آن بخوابید.

خاصیت ارتجاعی تشک

درصورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر برای خرید حرفه ای تشک دارید، راهنمای خرید تشک را مطالعه کنید.

چند نکته برای راهنمایی بیشتر در خرید تشک

آیا می خواهید برای افراد مسن و سالمنان تشک بخرید؟

با وجود تنوع بالای تشک های تخت خواب، تشخیص اینکه چه تشکی برای افراد بیمار و سن بالا مناسب است، کمی دشوار به نظر می رسد. هنگامی که شما پا به سن می گذارید و در اصطلاح در دسته افراد مسن و سالمند قرار میگیرید، هنگام خرید کالای خواب مناسب باید شرایط پزشکی را در نظر داشته باشید.

خرید یک تشک جدید برای تخت خواب بیشتر بزرگسالان، یک خرید قابل توجه و مهم است. این امر مخصوصاً برای سالمندانی که بیشتر درگیر دردهای مکرر در کمر و مفاصل خود هستند، صادق است. تشک مناسب سالمندان می‌تواند ورود و خروج از تخت را آسان‌تر کند، تراز ستون فقرات را حفظ کند و نقاط فشار دردناک را در نواحی حساس کاهش دهد.

کالای خواب در همه شکل ها و اندازه ها وجود دارند. به این ترتیب، تشک مناسب برای یک فرد مسن و بزرگ سال به چند عامل منحصر به فرد بستگی دارد.

ادامه راهنمایی خرید تشک برای سالمندان را اینجا ببینید.

آیا می خواهید تشک را برای بانوان باردار خریداری کنید؟

قطعا باید بگوییم که یکی از روزهای بسیار زیبا در زندگی هر فردی زمانی است که صاحب فرزند می‌شود. تمام خانم ها در تلاش هستند که دوران بارداری و حاملگی خود را با سلامت کامل سپری کنند.

دوران بارداری، دورانی بسیار مهم و حساس است که نیاز به مراقبت‌های فراوانی حتی هنگام خواب دارد. پزشکان و متخصصان توصیه می‌کنند در زمان حاملگی به تغذیه و خواب کافی و آسوده توجه فراوانی داشته باشید. شما نیز به خوبی می‌دانید که یکی از عوامل موثر و مهم برای داشتن خواب کافی و سالم کالای خواب با کیفیت و مرغوب است. تشک‌ها و به ویژه تشک طبی مناسب برای خانم‌های باردار خیلی از مشکلات خواب را رفع می‌کنند. در این مقاله قصد داریم بیان کنیم که تشک مناسب برای خانم‌های باردار باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، پس همراه ما باشید.

ادامه راهنمای خرید تشک برای افراد باردار را اینجا مشاهده کنید.

بهترین برند ها، بهترین کیفیت را ارائه می دهند

اگربرای تست تشک و اخذ راهنمایی همچنان دغدغه هایی دارید، بهترین برند های تشک را بشناسید و از محصولات آنها استفاده کنید.

کیفیت اصل و اساس ماندگاری هر برند است. در دنیای تشک رقبای زیادی وجود دارد که هر کدام با توجه به قدمت و کیفیت محصولات، محبوبیت متفاوتی دارند. البته دلیل دیگر محبوبیت انواع تشک طبی خدمات پس از فروشی است که هر برند نسبت به کالاهای خود در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. ما در این مقاله قصد داریم بهترین مارک تشک های طبی ایران و جهان را به شما معرفی کنیم تا به راحتی دست به انتخاب بزنید.

بهترین برند ها به پیشنهاد ما شامل چند نمونه زیر است:

  • برند دانلوپیلو
  • برند WinkBed
  • برند Dream Cloud
  • برند Saatva
  • برند اسپرینگ ایر
  • برند برن
  • برند Sarev
  • برند یاتسان

آیا می خواهید بهترین تشک برای کمر درد را پیدا کنید؟

اگر هدف شما از تست تشک یافتن کالای خواب مناسب برای رفع کمردرد و درد مفاصل است، حتما از بین گزینه های طبی به دنبال تشک باشید.

برای بیمارانی که از دیسک کمر رنج می برند، درد می تواند هم مزمن و هم غیر قابل تحمل باشد. چه افرادی که دیسک خفیف و شدید دارند و چه افرادی که علائم کمردرد و درد لگن و مهره های ستون فقرات دارند، همه باید استراحتگاه خود را بهینه کنند.

تشک طبی از مهم ترین اقلام کالای خواب است که موجب پیشگیری و یا تسکین درد مفاصل و عضلات هنگام خواب می شود. تشک طبی باید بتواند پشتیبانی و تراز ستون فقرات را تضمین کرده و با توزیع مناسب فشار در کل محل برخورد بدن با تشک، فشار های مضاعف به یک نقطه خاص را خنثی کند. تشک های طبی معمولا از فوم و یونولیت، مموری فوم و یا فوم لاتکس طبیعی تولید می شوند که فرد بتواند خوابی آرام و با کیفیت را تجربه کند. البته انواع هیبریدی تشک های طبی با فنر پاکتی و یک لایه فوم لاتکس نیز می تواند گزینه مناسبی برای استفاده افرادی باشد که کمر درد دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین تشک برای کمردرد را مشاهده نمائید.

عوارض خوابیدن روی تشک خیلی نرم یا خیلی سفت

تشک نامناسب و بدخوابی

در کل تشک خیلی سفت و خیلی نرم برای هیچ کس مناسب نیست؛ چراکه عملا پشتیبانی و راحتی تشک را از آن میگیرد.

معایب تشک‌های خیلی سفت

  1. برای کسانی که درد مفاصل و عضلانی دارند ایده آل نیست. کسانی که درد مفاصل و عضلانی دارند بهتر است یک تشک نرم تر را برای پشتیبانی بهتر انتخاب کنند؛ چرا که سفتی زیاد تشک مانع توزیع مناسب وزن بدن روی تشک می شود.
  2. در صورتی که مانند زمین سفت باشد و نقاط فشار بدن را پوشش ندهد، ممکن است کمردرد را افزایش داده و خواب راحت شما را مختل کند.
  3. برای چند روز اول تطبیق با آن سخت است. اگر فردی به استحکام یک تشک سفت عادت نداشته باشد، ممکن است یک هفته یا بیشتر طول بکشد تا با تشک سفت سازگار شود.
  4. می تواند برای افراد سبک وزن مشکلاتی ایجاد کند. از آنجایی که فردی با وزن سبک تر نمی تواند در یک تشک سفت فرو رود، ممکن است نتواند خود را با یک تشک سفت وفق دهد. این به موضوع نوبه خود می تواند کیفیت خواب آنها را مختل کند و یا مشکلات دیگری ایجاد کند.

معایب تشک‌‌های خیلی نرم

  1. از تراز ستون فقرات به خوبی پشتیبانی نمی کنند. از آنجایی که تشک‌های نرم تر به اندازه تشک‌های سفت استحکام ندارند، در صورت فرو رفتن زیاد در تشک، به تراز ستون فقرات کمک نمی کنند.
  2. در صورتی که از متریالی مانند مموری فوم خالص باشند، گران‌تر هستند و این نشان بر بهتر بودن آن نیست. تشک باید هسته مرکزی محکم داشته و برای افرادی که نرم بودن را ترجیح می دهند، لایه راحتی نرم تری ارائه دهد؛ نه تماما نرم!
  3. همیشه برای زوج ها ایده آل نیستند.
  4. در صورتی که تشک خیلی نرم باشد جابجایی و غلطیدن روی تشک دشوار می شود.
  5. برای افراد سنگین وزن اصلا مناسب نمی‌باشند. از آنجایی که تشک‌های نرم فرد را داخل خود می‌کشانند، در اثر استفاده برای افراد سنگین وزن زود‌تر فرسوده می‌شوند و به علاوه پشتیبانی نامناسبی برای توزیع وزن روی تشک دارند.
  6. ممکن است بعد از چند سال نیاز به تعویض داشته باشند.

برای درک بهتر معایب تشک نرم، مقاله “عوارض تشک نرم و سفت” را مطالعه فرمائید.

سخن پایانی ژرمن کالا برای شما

در این صورت حتما متوجه شدین که انتخاب تشک با چند تست فوق، می تواند یک انتخاب حرفه ای باشد. دقت کنید که استفاده از محافظ تشک و حتی روتختی، می تواند راحتی تشک را ارتقا دهد.

تست شک قبل از خرید یکی از موضوعات مهمی است که ما برای شما بررسی کردیم. اگر تمایل به خرید کالای خواب باکیفیت دارید به سایت ژرمن کالا مراجه کنید و از انواع لحاف، پتو، روتختی، تشک، محافظ تشک، روبالشی، کاور تشک و زیرتشکی های ما دیدن کنید. ما برای شما تمام محصولات آلمانی و ترک را با مناسب‌ترین قیمت وارد می‌کنیم  و تمام محصولات دارای گواهی سلامت و اصالت هستند. با اطمینان خرید کنید.

ژرمن کالا

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.