مزایای محافظ تشک

مزایای داشتن تاپر تشک

محافظ تشک همان طور که از نامش پیداست جهت محافظت هر چه بهتر تشک تخت خواب به کار می رود. اما چگونه؟ تاپر یا همان محافظ تشک یک تشک با ضخامت کم است که بر روی تشک اصلی قرار می گیرد. چنانچه این محافظ از مواد باکیفیت مانند لاتکس و مموری فوم ساخته شده باشد که بهترین تکنولوژی های ساخت تشک در صنایع کالای خواب هستند، این محافظ می تواند علاوه بر حفاظت از تشک، به سلامت و بهداشت بستر خواب نیز کمک کند.

محافظ تشک از ورود هرگونه آلودگی، خیس شدن، پارگی به تشک جلوگیری می کند. و همچنین معمولا درون این تشک ها از مموری فوم و یا لاتکس پر شده است که باعث می شود پشتیبانی تشک از کمر و گردن بهتر شود و خوابی آرام و سالم برای او به وجود بیاورد. در این مقاله به طور مفصل به مزایای استفاده از محافظ تشک می پردازیم تا راهنمایی برای انتخاب هر چه بهتر شما باشد.

ابتدا تعریفی از کالای خواب را که عموما در اتاق خواب به آن توجه نمی شود را ببینیم و سپس 6 مورد اصلی مزایای محافظ تشک را به صورت کامل مورد بررسی قرار می دهیم.

محافظ تشک

محافظ تشک چیست؟

محافظ تشک (Mattress Topper) یا تاپر لایه ای است که با ضخامت حداقل 4 سانتی‌متری، روی تشک قرار میگیرد. این محصول را با کاور و روکش تشک اشتباه نگیرید چرا که کاور تشک تنها یک لایه پوششی نازک برای تشک است و به کیفیت تشک نمی افزاید. محافظ تشک در برخی از مدل های تشک تخت خواب در داخل تشک موجود می باشد و در دیگر مدل ها به صورت جدا می توان آن را خریداری کرده و از آن برای افزایش کیفیت و ماندگاری تشک استفاده کرد.

سعی کنید همزمان با خرید تشک برای اتاق خواب خود محافظ تشک را نیز تهیه کنید چرا که استفاده از آن موجب بالاتر رفتن دوام تشک شما می شود. همچنین سعی کنید از محافظ تشک ضد آب استفاده کنید چرا که محافظ تشک ضد آب میتواند از نشت مایعات به تشک کاملا جلوگیری کند، همینطور محافظ های تشک از ورود گرد و غبار و خاک به بدنه اصلی تشک جلوگیری می کنند و همین مورد میتواند یک نکته بسیار مهم برای حفظ بهداشت بستر خواب باشد. ساس های تشک حشرات ریزی هستند که از خون انسان ها و حیوانات تغذیه می کنند و بنابراین ترجیح می دهند که در تشک و بالش زندگی کنند تا در نزدیکی منبع غذای خود باشند. یکی از راه های پیشگیری از ورود این حشرات ریز به تخت خواب استفاده از محافظ تشک است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تعریف تاپر تشک، مقاله “محافظ تشک چیست” را می توانید مطالعه کنید.

نقش محافظ تشک در ارتقای طول عمر تشک

محافظ تشک لاتکس

از مزایای اصلی محافظ تشک، ارتقای عمر مفید تشک تخت خواب شما است. شست و شوی بیش از حد عمر تشک را کاهش می دهد. برای حل این مشکل بایستی به سراغ انواع محافظ تشک برویم. تاپر یک لایه مرزی بین شما و تشک‌تان است تا هر آسیب احتمالی را از تشک دور کند. بنابراین طول عمر تشک را افزایش می دهد. از آنجایی که این لایه محافظ از عبور هر نوع رطوبت از جمله تعریق فرد و یا رسیدن مایعات به سطح تشک اصلی جلوگیری می کند. بنابراین نیازی نیست با کثیف شدن تخت، تشک اصلی شسته شود. بلکه تنها تاپر یا همان محافظ را می شوریم.

به مرور زمان در برخی از تشک ها اثر فرو رفتگی های بخشی از بدن مانند باسن و یا شانه ها به جا می ماند اما محافظ تشک از تغییر شکل تشک تخت جلوگیری می کند و حتی با گذشت سالها ظاهر تشک دچار تغییر نمی شود. در نتیجه این کالای خواب کوچک که اغلب نادیده گرفته شده است را، جدی بگیرید.

محافظ تشک باعث حفظ گارانتی تشک شما نیز می‌شود. چون گاها وجود حتی یک آسیب ناچیز مثل یک لکه روی تشک گارانتی آن را از بین می‌برد.

نقش محافظ تشک در راحتی و پشتیبانی بهتر تخت خواب

ارتقای کیفیت خواب با تاپر تشک

بافت محافظ تشک نرم و لطیف بوده و مانند یک‌لایه‌ی مکمل روی تشک قرار می‌گیرد و کیفیت خواب شما را تضمین می کند. البته این مورد کاملا به مواد بکار رفته در ساخت تاپر بستگی دارد. افرادی که می خواهند تخت نرم تر و گرم تری داشته باشند، از محافظ تشک مموری فوم و افرادی که می خواهند پشتیبانی بهتر برای تسکین درد های مفاصل دریافت کنند، محافظ تشک لاتکس پیشنهاد می شود. تاپر های لاتکس، تا حدودی مزایای تشک طبی را برای کاهش نقاط فشار بدن ارائه می دهند.

ما به دلایل گوناگون اقدام به خرید تاپر می کنیم اما در نهایت باید به راحتی هر چه بیشتر تخت ما منجر شود. محافظ تشک ، تشک را در مقابل سفتی بیش از حد و یا نرمی زیاد متعادل می کند و این باعث می شود نواقص تشک اصلی را که حال، یا براساس گذر زمان دچار تغییر شکل شده و یا فنرهای آن از کار فتاده اند را حس نکنیم.

محافظ تشک نقش حمایتی از ستون فقرات را نیز بازی می کند و همین سبب شده در هنگام خواب ستون فقرات در انحنای طبیعی خود قرار بگیرد و دچار تنش و درد در یک ناحیه از بدن نشویم. یعنی تاپر با کیفیت همچون تشک طبی به ارتقای بهره وری خواب و کیفیت خواب کمک می کند. همچنین محافظ تشک گرما را در خود حفظ نمی کند و باعث تنظیم دما در هنگام خواب می شود که از تعریق فرد جلوگیری میکند. البته تاکید می کنیم که تاپر های با کیفیت که از متریال های مناسب مانند لاتکس استفاده می کنند،تمام این مزایا را ارائه می دهند. در این خصوص پیشنهاد می کنیم بهترین برند های محافظ تشک را بشناسید.

محافظ تشک شما را از شر صداهایی که از تشک قدیمی خود می شنوید راحت می کند. در واقع یک محافظ تشک می تواند زمان خرید تشک جدید را برای شما به تعویق بیاندازد.

مزایای محافظ تشک برای افرادی که حساسیت پوستی دارند

تاپر لاتکس ضد حساسیت

محافظ تشک یکی از وسایل جانبی اما ضروری کالای خواب است. افرادی که دچار حساسیت و آلرژی هستند محافظ تشک به کمک آنها آمده است. زیرا علاوه بر عدم اذیت پوست هنگام خواب، از ورود آلودگی ها و مواد آلرژی زا نیز جلوگیری می کند. همچنین افرادی که از بیماری آسم رنج می برند بایستی از محافظ تشک استفاده کنند زیرا این محافظ از ورود گرد و خاک و میکروب هایی که در فضا وجود دارد به تشک جلوگیری میکند با ورود گرد و خاک در فوم تشک سبب تشدید آلرژی در این افراد می شود. این افراد حتما به نوع پارچه و فومی که در کالای خواب مورد استفاده قرار گرفته اند توجهی ویژه داشته باشند.

همچنین این تاپرها از ورود حشرات موذی جلوگیری می کنند زیرا ورود حتی یک جانور موذی سبب تخم ریزی و رشد در فوم تشک می شود و مشکلات بسیاری برای فرد به وجود آمده و کیفیت خواب فرد را تحت تاثیر قرار میدهد.

یک محافظ تشک خوب دارای یک رویه قابل جداسازی از جنس پنبه طبیعی می باشد که بدون آب رفت قابل شستشو بوده و حساسیت پوستی ایجاد نمی کند. از طرف دیگر جنس داخل محافظ تشک نیز باید از موادی باشد که در برابر رشد انواع باکتری ها مقاوم باشد، مانند لاتکس.

مزایای محافظ تشک در نظافت و تمیز نگه داشتن تشک

امکان شستشو و نظافت محافظ تشک

یکی از مزایای یک محافظ تشک، تمیز نگه داشتن تشک تخت است که در نهایت موجب رعایت بهداشت و سلامتی خواب می شود. اما عملکرد تاپر تشک در این امر مهم چگونه میباشد؟

ضد آب بودن تاپر باعث شده از ورود آب و رطوبت به داخل تشک جلوگیری کند بنابراین از نفوذ تعریق بدن به داخل فوم تشک جلوگیری می کند. زیرا شستن تشک به دلیل سنگینی آن سخت بوده و یا گاها آب به طور کامل از تشک خارج نمی شود و موجب زرد شدن و بو گرفتن تشک نیز می شود. اما محافظ تشک به راحتی به وسیله دست و یا ماشین لباس‌شویی قابل شست‌ وشو می باشد.

محافظ تشک با عبور هوا در بافت خود از گرمای بیش از حد بعضی تشک ها می کاهد و سبب عدم تعریق در افراد می شود. همچنین این تاپرها از ورود باکتری و حشرات به داخل تشک جلوگیری می کند. و ضد آلرژی و آنتی باکتریال نیز هستند.

البته برای تمیز نگه داشتن بستر خواب می توانید از انواع کالای خواب دیگر مانند کاور تشک و لحاف نیز استفاده کنید.

انتخاب محافظ های ضد رطوبت، بهترین انتخاب برای کودکان

تاپر مناسب برای تشک تخت خواب کودکان

همان طور که در بالا نیز اشاره شد یکی از ویژگی های اصلی محافظ تشک ضد آب بودن آن است که همین امر باعث می شود این محصول برای کودکان و یا افرادی که دچار خود ادراری هستند بسیار مناسب باشد؛ زیرا از نفوذ آب به داخل تشک جلوگیری می کند و از طرفی به راحتی قابل شست و شو می باشد.

اطراف محافظ یک زیپ قرار دارد که رویه را از فوم جدا می کند و به راحتی می توانید رویه ضد آب را با دست و یا ماشین لباس‌شویی بشویید. همچنین این محافظ تشک علاوه بر اینکه گردش هوا، در فوم آن صورت می گیرد و موجب تعریق فرد نمی شود. اما در صورتی‌که بازهم کودک دچار تعریق شد رطوبت حاصل از آن را به تشک منتقل نمی کند که سبب بو گرفتن و انتقال میکروب به تشک نشود.

استفاده از محافظ تشک به عنوان تشک مهمان روی زمین

از دیگر مزایای کاربردی محافظ تشک، امکان استفاده از آن به عنوان تشک مهمان است. محافظ تشک ضخامتی کم در حدود هفت سانتی متر دارد و دارای سطحی نرم و لطیف است که بتواند خوابی آرام و با کیفیت برای فرد به ارمغان بیاورد. همانطور که در بالا بیان کردیم این تاپر لایه میانی بین فرد و تشک است تا از آسیب به تشک جلوگیری و سبب افزایش عمر تشک شود. اما به این محافظ تشک، تشک مهمان نیز می گویند. در مواقعی که مهمان به منزل ما می آید می توانیم این محافظ تشک را بر روی زمین قرار دهیم تا مهمان بتواند بر روی آن استراحت کند.

محافظ تشک مموری فوم

نقش بسزای محافظ تشک در افزایش طول عمر تشک

یکی از عوامل اصلی در افزایش طول عمر مفید تشک و ارتقای راحتی تخت خواب، محافظ تشک است. این محصول با جلوگیری از فشار زیاد روی تشک و ممانعت از برخورد و ریختن انواع مواد به داخل تشک، زمان تعویض تشک را بسیار بالا می برد. مخصوصا در تشک های گران قیمت و انواع تشک طبی از برند های معروف که قیمت بالایی دارند، داشتن یک محافظ تشک بسیار عقلایی و مقرون به صرفه است. برای مثال طول عمر یک تشک معمولی اگر 7 سال است، با نصب یک محافظ تشک، می توان از آن در طول 10 سال استفاده مفید کرد.

تعویض تشک تخت خواب

جمع بندی

اکثر افراد تصور می کنند محافظ تشک وسیله ای غیر ضروری است اما در مقاله فوق بیان کرده ایم که این تصور کاملا اشتباه است. زیرا تشک شما را تا سالها همچون روز اول نو و فابریک نگه می دارد. همچنین اگر تشک شما کهنه و یا دچار تغییر شکل شده باشد و کارایی و عملکرد سابق را برای شما نداشته باشد، محافظ تشک تمامی عیوب آن را می پوشاند و از بدن شما تا زمانی که قادر به خرید تشک جدید باشید محافظت می کند. فراموش نکنید مهم ترین مزایای محافظ تشک حفظ بهداشت و بالا بردن کیفیت خواب ما نیز می باشد.

ما در فروشگاه ژرمن کالا بهترین نمونه های محافظ تشک را در دسته کالای خواب ارائه می دهیم که همگی از برند های اورجینال آلمانی می باشند و ساختار داخلی آنها از لاتکس طبیعی می باشد. با این تاپر ها می توانید علاوه بر ارتقای کیفیت و راحتی خواب، به حفظ ارگونومی استاندارد بدن هنگام خواب نیز کمک کنید و خوابی سالم را در بستر اتاق خواب داشته باشید.

برچسب ها

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.