خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » کدام افراد به تشک طبی نیاز دارند؟

کدام افراد به تشک طبی نیاز دارند؟

کدام_افراد_به_تشک_طبی_نیاز_دارند_

یک زندگی راحت و آسوده در کنار آرامش و سلامتی است که به ارمغان می‌آید. بدن سالم بالاترین نعمتی است که هر کس می‌تواند از آن برخوردار باشد. این نکته را زمانی که با کوچکترین بیماری یا دردی مواجه می‌شویم بهتر درک می‌کنیم. متاسفانه زندگی مدرن همه انسان ها را از توجه لازم و کافی به بدن خود بازداشته است.

نکته اصلی اینجاست که بیشتر بیماری ها بر اثر یک رفتار غلط به مرور زمان در بدن رخنه می‌کنند و وقتی به خود می‌آییم که درمان، هزینه سنگینی دارد و زمان برای پیشگیری از دست رفته است. در این مطلب نکات مهمی را درباره ضرورت استفاده از تشک طبی برای افرادی که برخی مشکلات پزشکی دارند، به شما آموزش خواهیم داد.

تشک-طبی-چیست؟-

تشک طبی چیست؟

تشک طبی یا تشک ارتوپدی نوعی تشک است که وظیفه پشتیبانی از مفاصل را به عهده دارد. این تشک با انعطاف پذیری بالایی که دارد برای افرادی که کمردرد مزمن یا بیماری جسمی و ناتوانی دارند بسیار مناسب است. اغلب این نوع تشک ها فنر ندارند و معمولا از جنس فوم، اسفنج یا یونولیت ساخته می شوند.

بهترین جنس موجود در بازارهای جهانی لاتکس است. تشک لاتکس دارای تکنولوژِی هفت زون ساپورت است که باعث میشود که تمامی نواحی ستون فقرات شما از گردن تا پاها و گودی کمر پوشش داده و ستون فقرات شما را در یک راستا به طور طبیعی قرار می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تشک طبی، مقاله “تشک طبی چیست” را مطالعه کنید.

 

چرا به تشک طبی نیاز داریم؟

هر انسان بخش بزرگی از زندگی خود را در خواب می‌گذراند. به طور متوسط همه ما یک سوم از عمر خود را در حال خوابیدن هستیم. فکرش را بکنید، یعنی یک فرد 90 ساله چیزی حدود 30 سال از زندگی اش را خواب بوده است. حال ببینید اگر در این زمان طولانی رفتار اشتباهی با بدن صورت بگیرد چه لطمه های جبران ناپذیری را می‌تواند وارد نماید. تشک طبی از مهم ترین اختراعات بشر برای خوابی آسوده و مفید برای بدن بوده است. اختراعی که براساس یک نیاز بزرگ طراحی و تولید گردیده است و آن نیاز چیزی نیست به جز سلامتی.

یک تشک طبی می‌تواند خطرات مهمی را در طول خواب شبانه برای بدن برطرف نماید. از طرف دیگر داشتن یک خواب آسوده کمک می‌کند انرژی از دست رفته انسان در طول روز بازگردد. این مهم برای داشتن فردایی پر انرژی و فعال بسیار اهمیت دارد.

گرچه به تمام افراد استفاده از تشک های طبی توصیه می‌شود اما در این مطلب خواهیم گفت استفاده از این محصول برای چه افرادی بیشتر از آن که یک انتخاب باشد، یک ضرورت انکار نشدنی است.چه افرادی باید از تشک طبی استفاده کنند؟

این بخش را با دقت بیشتری بخوانید. اگر شما نیز جز یکی از دسته افراد زیر هستید حتما تشک طبی مناسب خود را تهیه نموده و استفاده نمایید.

کدام_افراد_به_تشک_طبی_نیاز_دارند_

مزایای تشک طبی برای افرادی که کم خوابی و بی خوابی دارند

کم خوابی و بی خوابی ریشه در اعصاب و مغز دارد. اما همچنان می‌توان از تشک طبی به عنوان یک راه حل احتمالی استفاده نمود. نارکولپسی و کاتاپلکسی از جمله شایع ترین بیماری های مربوط به خواب افراد است. گرچه همه این موارد نیاز به درمان های خاص خود را دارند اما انواع تشک طبی مناسب و با کیفیت می‌تواند از اثرات جانبی این بیماری ها بکاهد. در موارد خفیف تر نیز که افراد به اصطلاح خواب سبک تری دارند و با هر گونه جابجایی و صدا از خواب بیدار می‌شوند تشک طبی قطعا کمک کننده خواهد بود. خواب راحت و عمیقی را می‌توان با این کالای خواب مفید تجربه کرد. اگر شما نیز جز این دسته افراد هستید حتما آن را امتحان نمایید.

 

ضرورت تشک طبی برای کسانی که آرتروز گردن دارند

یکی از شایع ترین مشکلات افراد در زندگی شهرنشینی، آرتروز گردن است. آرتروز گردن که به آن استئوآرتریت گردن نیز گفته می شود، عارضه ای است که طی آن استخوان ها، دیسک ها و مفاصل گردن تغییراتی پیدا می کنند. آرتروز گردن می تواند به علت فرایند طبیعی فرسایش بدن در اثر پیر شدن به وجود آید. در اثر سن، دیسک های ستون فقرات گردن فرسوده شده، مایعات خود را از دست داده و خشک می شوند.

گرچه تشک و بالشت طبی بیشتر یک پیشگیری برای آرتروز گردن هستند تا درمان اما با استفاده از آن ها می‌توان درد را کاهش داد و مسیر درمانی را سریعتر طی نمود.

 

ضرورت تشک طبی برای کسانی که مشکلات ستون فقرات و دیسک کمر دارند

تشک های معمولی پس از مدت کوتاهی از قسمت میانی به دلیل تمرکز وزن بدن دچار فرورفتگی می‌شوند. این مسئله شروعی بر تشدید مشکلات ستون فقرات افراد است. دردها و عوارضی که از نشستن اشتباه بر روی صندلی، سر پا ایستادن های طولانی و کارهای سنگین نشئت می‌گیرد. مهره های کمر به مرور فرسوده می‌شوند و دردهای عمیقی را سبب می‌گردد. برای تسکین این دردها و پیشگیری از آن در کنار مسیر درمانی و پزشکی مخصوص، حتما از تشک طبی استفاده نمایید.

کدام_افراد_به_تشک_طبی_نیاز_دارند_

نتایج مطالعات موسسه ملی سلامت(https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles):

“یک متاآنالیز بر روی کیفیت خواب نشان داد که 15 تا 30 درصد از بزرگسالان اختلالات خواب مانند تأخیر شروع خواب (SOL)، مدت زمان ناکافی خواب و بیدار شدن مکرر در شب را گزارش می کنند. کمردرد (LBP) به عنوان یکی از دلایل اصلی کیفیت پایین خواب شناخته شده است. یافته های ادبیات در مورد نوع تشکی که ممکن است از بروز کمردرد جلوگیری کند و در نتیجه کیفیت خواب را بهبود بخشد، متناقض است.

ما یک مرور ادبیات سیستماتیک از مقالات منتشر شده تا سال 2019 انجام دادیم و ارتباط تشک های مختلف با کیفیت خواب و کمردرد را بررسی کردیم. بر اساس مطالعات بررسی‌شده، تشک‌ها بر اساس کمیته استانداردسازی اروپا (2000) به‌عنوان: نرم، متوسط ​​سفت، فوق‌سفت یا تشک‌های سفارشی‌شده برای بیمارانی که تحت تأثیر قرار گرفتن به پشت خوابیده بودند، طبقه‌بندی شدند. در مجموع 39 مقاله واجد شرایط در بررسی سیستماتیک فعلی گنجانده شده است. نتایج این بررسی سیستماتیک نشان می‌دهد که تشک با سفتی متوسط و نه زیاد، ​​راحتی، کیفیت خواب و هم‌ترازی راچیس را افزایش می‌دهد.”

 

مزایای تشک طبی برای بیماران نیازمند به بستری

بستری شدن یکی از سخت ترین بخش های مسیر درمان یک بیماری است. خوابیدن طولانی مدت بدون تحرک بر روی تشک به اندازه کافی سخت و عذاب آور است حال آن که تشک مناسبی نیز انتخاب نشده باشد. انواع بیماری های پوستی نیز ممکن است در این صورت به مشکل اصلی اضافه شود. اگر قرار است در منزل بیمار بستری شود این نکته را در نظر بگیرید که تهیه یک تشک طبی خوب اولین کاری است که باید انجام دهید.

مزایای تشک طبی را می توان در چند مورد زیر خلاصه کرد:

  1. پشتیبانی عالی و فرم گرفتن با انحنای بدن؛
  2. صاف شدن ستون فقرات به واسطه کاهش فشار بر آن؛
  3. بهبود گردش خون و کمک به ترمیم بدن؛
  4. خواب بهتر، بدون وقفه و عمیق؛
  5. بهبود شرایط جسمی؛
  6. کاهش علائم مرتبط با آلرژی؛
  7. کمک به توقف خرناس های شبانه؛
  8. کاهش استرس و فشار بر بدن؛
  9. کاهش درد عضلانی، ستون فقرات و انواع درد شکستگی؛
  10. و ارتقای کیفیت و بهره وری خواب برای شروع یک روز پر انرژی.

سوالات متداول

آیا افراد عادی می توانند از تشک های طبی استفاده کنند؟

بله؛ در صورتی که تشک متناسب با وزن و نحوه خواب انتخاب شود. انتخاب سطح مناسب از استحکام و حمایت برای شما مهم است. تشک های طبی سفتی متوسط و یا سفتی بیش از متوسط می تواند برای همه ی افراد مناسب و حتی بازدهی بهتری در ارائه خواب راحت و سالم داشته باشد.

چرا باید تشک طبی بخرم؟

تشک های طبی وزن بدن را به طور یکنواخت توزیع می کند و از ایجاد نقاط فشار به خصوص در اطراف پشت، باسن و گردن جلوگیری می کند. همچنین قرارگیری صحیح نخاع و ستون فقرات را برای کاهش تنش روی ستون فقرات حفظ می کند. در نتیجه آرامش بدن و گردش خون بهبود می یابد.

کدام نوع تشک برای کمردرد بهتر است؟

تشک‌های مموری فوم و لاتکس اغلب بهترین گزینه‌ها برای کمردرد در نظر گرفته می‌شوند. این تشک ها از ستون فقرات شما حمایت می‌کنند و آن را در یک راستا نگه می‌دارند.

 

مقالات پیشنهادی ما

تشک مناسب برای خانم‌های باردار

تشک مناسب برای بارداری

قطعا باید بگوییم که یکی از روزهای بسیار زیبا در زندگی هر فردی زمانی است که صاحب فرزند می‌شود. تمام خانم ها در تلاش هستند که دوران بارداری خود را با سلامت کامل سپری کنند. دوران بارداری، دورانی بسیار مهم و حساس است که نیاز به مراقبت‌های فراوانی دارد. پزشکان و متخصصان توصیه می‌کنند که در این مدت به تغذیه و خواب کافی و آسوده توجه فراوانی داشته باشید. شما نیز به خوبی می‌دانید که یکی از عوامل موثر و مهم برای داشتن خواب کافی و مفید کالای خواب با کیفیت و مرغوب است. تشک‌ها و به ویژه تشک طبی مناسب برای خانم‌های باردار خیلی از مشکلات خواب را رفع می‌کنند. در این مقاله قصد داریم بیان کنیم که تشک مناسب برای خانم‌های باردار باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، پس همراه ما باشید.

ادامه مطلب

تشک مناسب برای کمر درد

تشک مناسب درد کمر

برای بیمارانی که از دیسک کمر رنج می برند، درد می تواند هم مزمن و هم غیر قابل تحمل باشد. چه افرادی که دیسک خفیف و شدید دارند و چه افرادی که علائم کمردرد و درد لگن و مهره های ستون فقرات دارند، همه باید استراحتگاه خود را بهینه کنند. اولین و مهمترین نکته مهم برای مقابله کردن با این درد ها، داشتن 8 ساعت خواب سالم روی نشیمنگاه طبی است. یعنی اولین قدم بعد از شناسایی درد و مراجعه به پزشک متخصص، خرید دو کالای خواب طبی، یعنی تشک طبی و همچنین بالش طبی است.

مخصوصا در ایران که عموم پدر و مادر های ما و شاید خود شما کارهای سنگین انجام داده ایم و به مرور به ستون فقرات و کمر خود آسیب وارد کرده ایم. باید و باید به فکر تشک طبی مناسب باشیم، اما بازار در اینجا نیز سردرگمی ایجاد کرده است! 100 ها مدل تشک که به اسم تشک طبی وارد بازار شده اند، می تواند شما را در انتخاب بهترین مدل برای دیسک کمر و کمر درد، گمراه کند. به همین جهت تصمیم گرفته ایم که با توجه به تجربه ایی که در توزیع محصولات خواب داریم و نظر دکتر های متخصص در این حوزه، بهترین و مناسب ترین تشک طبی را برای مشکلات کمر و گردن، پیدا کنیم.

ادامه مطلب

تشک مخصوص گودی کمر

تشک-مخصوص-گودی-کمر

تا بحال دقت کرده اید که بعضی از روزها صبحها به هنگام برخواستن از خواب بدنتان دچار کوفتگی و درد های مختلف در سر تا سر بدنتان است؟

قطعا برای شما هم بسیار این اتفاق افتاده است. اما دلیل آن چیست؟

دلیل این خستگی و ضعف در نقاط مختلف بدن عدم استفاده از تشک خوب و مناسب برای شرایط فیزیکی بدن می باشد. وقت‌گذرانی برای انتخاب تشک مناسب یک نوع سرمایه‌گذاری برای سلامت، خرسندی و خوب ماندن است. خواب خوب شبانه بستگی به شماری از عوامل دارد، ‌اما انتخاب تشک مناسب به منزله پی‌ریزی خوابی آسوده و آرامبخش است، خواه خواب شبانه باشد،‌ خواه خواب روزانه.

ادامه مطلب

راهنمای خرید تشک طبی

راهنمای خرید تشک طبی

تعویض تشک و خرید یک نمونه طبی آن، در برخی اوقات یک انتخاب و در برخی موارد یک اجبار درونی است. برای حفظ سلامتی و یا درمان برخی از دردها انتخاب تشک طبی یک الزام غیرقابل انکار خواهد بود. در موارد متعددی پزشک بهترین راه درمان شما را تعویض تشک تشخیص می‌دهد. یک تشک طبی خوب و مناسب با شرایط بدن شما بهترین راه برای درمان و پیشگیری از عوارض متعدد یک خواب بد است.

برای داشتن بدنی سالم نه تنها ورزش و تغذیه خوب بلکه یک خواب صحیح بر بستری مناسب، دارای اهمیت بسیاری می‌باشد. اگر شما نیز به هر دلیل اعم از درمان یا پیشگیری از بیماری‌های مربوط به ستون فقرات و یا حتی اعصاب و روان، به دنبال خرید تشک طبی هستید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید تا نکات مهم در زمان انتخاب تشک طبی را به یاد داشته باشید.

به طور کلی برای خرید تشک باید مواردی را در نظر بگیرید:

  • از تشک های با نام و نشان مطرح و دارای گارانتی استفاده کنید؛
  • سعی کنید بزرگترین شکی که میتوانید در اتاقات جای دهید را انتخاب کنید؛
  • برای خرید تشک حتما به وزن خود توجه کنید؛
  • حتما قبل از خرید آن را به مدت کوتاهی در فروشگها تست کنید؛
  • اگر شما دارای وزن بالا هستید از تشکی استفاده کنید که دارای تراکم فنر بالاتری است؛
  • و از تشک های فنر منفصل تا حد امکان استفاده کنید.

ادامه مطلب

برچسب ها

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.