خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » تشک برقی حرارتی یا پد الکتریکی تخت خواب چیست؟

تشک برقی حرارتی یا پد الکتریکی تخت خواب چیست؟

تشک برقی تخت خواب

این روزها  در رابطه با تشک‌ برقی یا پد برقی بسیار می‌شنویم. به گفته برخی از متخصصان استفاده از تشک‌های برقی برای رفع انواع مختلفی از دردهای مفصلی موثر است. در حقیقت تشک برقی را می‌توان یک گزینه بسیار مناسب برای افزایش کیفیت خواب دانست.

تشک برقی از انواع مدرن کالای خواب و جایگزینی برای پتوی برقی است. این پدها به جای اینکه منبع گرما را در بالای بدن قرار دهند (مانند لحاف و روتختی)، گرمای زیر بدن را تامین می کنند. برخی از افراد در تمام طول شب از پد برقی تشک استفاده می کنند، اگر در شب احساس سرمای زیادی داشته باشند و یا به قول معروف سرمایی باشند. برخی دیگر از آنها برای گرم کردن تخت خواب قبل از خوابیدن استفاده می کنند. به این ترتیب، پد کمک می کند تا از شوک ملافه های سرد در شب های پاییزی و زمستانی جلوگیری شود؛ حتما متوجه شدین وقتی هوا سرد باشد، دمای لحاف و روتختی و تشک هم سرد است و وقتی روی تشک دراز می کشید، برای چند دقیقه تا گرم شدن تخت خواب باید سرمای آن را تحمل کنید؛ اینجاست که تشک برقی می تواند این مشکل را حل کند.

تشک برقی چیست؟

این محصول که از اقلام کالای خواب الکتریکی است با کمک جریان برق و المنت‌هایی که در ساختار خود دارد، فعالیت می‌کند. پد برقی دارای قابلیت‌های نظیر : تنظیم دما و خاموشی خودکار است. اگر شما یه دنبال یک تشک عالی هستید که در هنگام خواب شبانه بدن شما را گرم نگهدارد پس این محصول برای شما عالی است. جالب است بدانید که این محصول همانند یه کیسه آب گرم عمل می‌کند و بسیاری از دردها را بهبود می‌بخشد و می تواند یک جایگزین برای تشک طبی باشد. فرایند گرم شدن این محصول به سادگی و با سرعت بالا انجام می‌گیرد. در هنگام خرید حتما به استاندارد ایمنی نیز توجه داشته باشید.  استاندارد های UL964 که بیانگر قوانین ایمنی لازم برای تشک و پتوهای برقی است.

تشک برقی و ریموت کنترل آن

برتری‌ها و مزایای تشک برقی

تشک برقی باکیفیت می تواند خواص گوناگونی داشته باشد که موجب محبوبیت چشمگیر آن می‌شود. ما برای شما برخی از این فواید و مزایای تشک و پد برقی را بیان می‌کنیم:

  1. موجب بهبودی درد‌های عضلانی و مفصلی می‌شود.
  2.  موجب تسکین درد های ناشی از فعالیت و خستگی روزانه می‌شود.
  3. افزایش کیفیت خواب شبانه
  4. موجب بهبود جریان خون در بدن می‌شود.
  5. این تشک برای بهبود آرتروز نیز عملکردی عالی دارد.
  6. با داشتن این تشک دیگر نیازی نیست دمای کل اتاق خواب را تا 35 درجه سانتی‌گراد افزایش دهید، چراکه بستر خواب در دمای مناسب قرار می گیرد.

پد یا تشک برقی زمینی

رفع درد‌های عضلانی

گرمای مطلوب این تشک به صورت مستقیم با عضلات بدن شما در تماس است و این امر موجب بهبود بسیاری از اسپاسم‌های عضلانی  می‌شود. در حقیقت این گرمای متعادل در طول شبانه روز موجب خون رسانی بهتر به اندام های بدن و در نتیجه رفع اسپاسم‌ها می‌شود. آرامشی که این تشک به بدن شما هدیه می‌دهد، انجام فعالیت‌های سخت فیزیکی را در طول روز بسیار ساده‌تر می‌کند. این نکته را نیز فراموش نکنید که به کمک این تشک انعطاف پذیری بدن شما افزایش می‌یابد.

نقطه گرمایشی پد برقی

کمک به رفع درد‌های آرتروز

آرتروز یکی از بیماری‌های شایع در این روزها می‌باشد. اما تشک برقی می‌تواند با افزایش گردش خون در رگ‌ها، بافت های آسیب دیده‌ را ترمیم کند. این تشک میزان فشار وارده بر روی کمر و گردن شما را به حداقل می‌رساند. با توجه به آرامشی که مفاصل و عضلات شما از این تشک می‌گیرند، تمام دردها و گرفتگی‌ها به حداقل می‌رسند. استفاده از این تشک برای بیماران مبتلا با آرتروز به شدت توصیه می‌شود.

در صورتی تمایل به مطالعه بیشتر در مورد تشک مناسب برای درد مفاصل، پیشنهاد می کنم مقاله “بهترین تشک برای کمردرد” را مطالعه کنید.

بهبود کیفیت خواب

استفاده از تشک برقی به دلیل این که بستر خواب شما را گرم‌تر و متعادل‌تر می‌کند، کیفیت خواب شما را چندین برابر افزایش می‌دهد. این گرمایش مطبوع بدن شما را از تنش‌های عصبی دور می‌کند و و ماهیچه های شما را برای خوابی آرام آماده می‌سازد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در هنگام استفاده از این محصول، سایر لوازم گرمایشی را خاموش کنید و فقط از گرمای تشک خود لذت ببرید. گرمای موجود در این تشک برای بدن شما کافیست و در هنگام خواب هیچ سرمایی را احساس نمی‌کنید.

رفع مشکلات سینوس

افرادی که دچار مشکلات سینوسی هستند به شدت نیازمند یک بستر گرم برای خواب شبانه و به ویژه در ماه‌های سرد سال هستند. تشک برقی برای این گونه افراد نیز بسیار مناسب است. افرادی که دجار سردرد‌های میگرنی و سینوزیتی هستند با کاهش دما دردهای شدیدتری را احساس می‌کنند بنابراین این محصول راهی نجات برای آنها به شمار می‌آید.

سینوزیت

معایب تشک یا پد برقی تشک

یک پد تشک گرم کن برقی علاوه بر مزایای فوق، چند مورد معایب بالقوه دارد. در حالی که مزایا برای اکثر مصرف کنندگان بیشتر از معایب آن است، معایب آن برای افرادی که مسائل EMF را دوست ندارند می تواند مشکل بزرگی باشد. تشک های برقی در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند زیرا می توانید اتاق خواب را خنک نگه دارید و در عین حال گرم بخوابید. و برای افرادی که به طور کلی سرد می خوابند، این یک راه عالی برای راحت ماندن است. معایب این کالای خواب الکتریکی را می توان در چند مورد زیر خلاصه کرد:

نیاز به دقت بالا هنگام تمیز کردن

در مزایا و معایب پد تشک برقی، چند معایب بالقوه وجود دارد. اولین در میان آنها تمیز کردن این محصول است. بیشتر تشک های گرم کن برقی را می توان در ماشین لباسشویی شست و در خشک کن خشک کرد، اما باید مراقب باشید. از چرخه شستشوی مناسب و یک شوینده ملایم استفاده کنید. سپس پد برقی را با کمترین درجه حرارت یا بدون حرارت خشک کنید. باید مراقب باشید که سیم های داخل پد تشک الکتریکی را چروک یا خورد نکنید.

شایعه خطر ابتلا به سرطان

یکی دیگر از نکات منفی در مورد تشک گرم کن برقی احتمالاً یک افسانه است. هیچ مطالعه علمی افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات را در اثر خوابیدن در دمای بالا که توسط پد تشک های الکتریکی ایجاد می شود، ثابت نشده است. به همین ترتیب، هیچ مدرکی مبنی بر کاهش تعداد اسپرم یا باروری توسط پد تشک های الکتریکی نیز وجود ندارد. پس اگر این شایعه را شنیده اید، آن را در نظر نگیرید.

تشک برقی چگونه کار می‌کند

این تشک به کمک یک شبکه برقی در ساختار خود فعالیت‌ می‌کند. برای اتصال به پریز برق نیز دارای 2 الی 3 متر سیم می‌باشد. عنصر گرمایشی این محصول نیز دارای پوشش سیلیکونی است. روکش این تشک از جنس پنبه طبیعی است که دارای رنگ و طرح‌های مختلفی است. تشک‌های برقی در برابر دمای بالا و تا حدود 200 درجه مقاومت  دارند. پوشش سیلیکونی عایق بسیار خوبی برای گرما است.

تفاوت تشک برقی و پتو برقی

پتو‌های برقی برای زمانی که قصد استراحت و تماشای یک فیلم را بر روی کاناپه دارید بسیار مناسب است و شما را گرم ‌می‌کند ، اما نمی‌تواند همانند تشک برقی به عنوان یک بستر گرم برای خواب شبانه باشد. برای بهبود درد های عضلانی و مفصلی نیز تشک برقی مناسب‌تر است زیرا پتو برقی فقط نقش یک رویه گرم را ایفا می‌کند.

پتو برقی

فرآیند تولید و ساختار داخلی تشک برقی

مواد اولیه لایه راحتی و هسته تشک یا پد تشک از یک تولید کننده الیاف خریداری توسط کارخانه تهیه می شود که می تواند انواعی از فوم و پنبه باشد. سپس الیاف مورد استفاده برای پد مخلوط و آماده می شوند.

تکمیل پوسه تشک

پوسته بر روی یک ماشین بافندگی با سرعت بالا بافته می شود که برای این استفاده خاص طراحی شده است. پوسته تشک به صورت مجموعه ای از 20 تا 30 لوله یا کانال توخالی بلند و ردیف شده ساخته می شود. کانال های ایجاد شده به هم دوخته نمی شوند، بلکه به صورت یک تکه پارچه قرار داده می شوند. آنها به صورت دو لایه تشکیل می شوند و پارچه بین کانال ها یک لایه است. اپراتور ماشین بافندگی را شروع به کار می کند و دستگاه کانال ها را در پوسته تکمیل شده می بافد.

مواد اولیه و خام

مواد مورد استفاده در تشک های برقی در بیشتر موارد منحصر به آن صنعت و برند هستند. یک پتوی برقی از سه جزء اصلی تشکیل شده است:

  • یک پارچه مخصوص بافته شده به نام پوسته
  • عنصر گرمایش، به شکل سیم عایق
  • و کنترل کنار تخت

برای پوسته، اکثر تولید کنندگان از ترکیبی از پلی استر و اکریلیک استفاده می کنند که برای صنعت کالای خواب فرموله شده است. سیم کشی ویژه در یک ژاکت عایق ساخته شده از ترکیب اختصاصی پلاستیک قرار گرفته است. کنترل کنار تخت و سیم برق از ترکیب مواد پلاستیکی و فلزی ساخته شده است.

تعبیه گرمایش تشک برقی

یک پتوی الکتریکی زمانی گرما تولید می کند که جریان الکتریکی از عنصر یا المنت گرمایش آن عبور کند. المنت گرمایش نوع خاصی از سیم است که به مانند ترموستات تشک عمل می کند. آلیاژ مورد استفاده در این سیم به انواع مختلفی از گرمکن تخت تبدیل می شود که در دهه های 1930 و 1940 ثبت شده و رواج یافته است.

میله ها تمیز می شوند و از طریق دستگاه سیم کشی قرار داده می شوند. پوشش عایق پلاستیکی از طریق فرآیند اکستروژن شکل می گیرد. سیم تولید شده در قرقره های بزرگ به کارخانه مونتاژ تشک برقی تحویل داده می شود و در مرحله بعد در پوسته تشک قرار می گیرد.

مونتاژ نهایی

مراحل کوچک دیگری برای تکمیل این پد یا تشک برقی مورد نیاز است. یک برچسب سازنده روی یک گوشه دوخته شده و لبه های پد کوتاه شده است. کنترل کنار تخت و سیم برق معمولاً توسط فروشندگان خارجی ساخته و مونتاژ می شوند. هر پتو مورد بازرسی و آزمایش قرار می گیرد و سپس به قسمت بسته بندی منتقل می شود.

در صورتی که در مورد مواد تشکیل دهنده تشک های دیگر کنجکاو هستید، مقاله “ساختار داخلی تشک طبی” را مطالعه کنید.

ساختار داخلی تشک برقی

راهنمای خرید تشک برقی

توجه داشته باشید که هدف شما از خرید چنین محصولی چیست. دقت داشته باشید که این محصول برای کودکان زیر 5 سال مناسب نمی‌باشد؛ چراکه دمای تشک برقی ممکن است برای بدن آنها زیاد باشد و نمی توانند دما را کنترل کنند. افرادی که دچار دیابت و فشار خون می‌باشند باید ابتدا با پزشک خود مشورت کرده و سپس این محصول راخریداری کنند. نکته بعدی که بسیار مهم است در هنگام خرید به سایز تشک‌ها دقت کنید و تشکی را که انتخاب کنید که ناحیه کمر و گردن شما را کاملا پوشش دهد. خرید خود را فقط از مراکز معتبر انجام دهید و توجه داشته باشید که تشک شما ترکیبی از لاتکس طبیعی و فوم باشد. همچنین تشک شما نباید بیش از حد ضخیم یا نازک باشد.

چه تشک برقی باشد و چه یک تشک ساده، قطعا نیاز به یک راهنما جهت کسب اطلاعات عمومی لازم برای خرید تشک دارید، به همین منظور پیشنهاد می کنیم مقاله “راهنمای خرید تشک تخت خواب” را مطالعه کنید.

فروشگاه اینترنتی ژرمن کالا تنها وارد کننده تشک طبی 100% آلمانی به ایران است. برای خرید انواع کالای خواب اروپایی نظیر: لحاف، روتختی، روبالشی، زیرتشکی، محافظ تشک، کاورتشک و بالش به سایت ژرمن کالا اعتماد کنید و محصول خود را با گواهی سلامت و اصالت خریداری کنید. فروشگاه ژرمن کالا محصولات خود را به سرتاسر ایران ارسال می‌کند.

ژرمن کالا

 

دیگر انواع تشک تخت خواب

بازار صنایع کالای خواب همه روزه در حال تولید تشک های مدرن برای تخت خواب هستند؛ اینجا دیگر انواع تشک تخت خواب را معرفی می کنیم.

تشک طبی چیست؟

پشتیبانی تشک طبی

تشک طبی در واقع تشکی است که کمک می کند بدن شما هنگام خواب در طبیعی ترین حالت و کمترین فشار وارد شده به آن قرار بگیرد. تشک با فرو رفتن در نقاط فشار بدن و فرم گرفتن با شکل بدن، می تواند خط ستون فقرات را تراز کرده و از فشار به آن جلوگیری کند. اینکار به کاهش درد در بدن کمک زیادی می کند. تشک لاتکس، مموری فوم، هیبریدی و یا ترکیبی در مدل های فنر دار یا بدون فنر از بهترین انواع تشک طبی در صنعت کالای خواب هستند که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرند.

ادامه مطلب

 

تشک فنر متصل چیست?

هسته فنری متصل و لایه های راحتی تشک فنر متصل

رایج ترین نوع تشک تخت خواب که اکثر ما تجربه دیدن و خوابیدن روی آن را داریم، تشک فنری از مدل فنر متصل است. این کالای خواب قدیمی است که تجربه ما از آن یک بستر ارتجعای است که قدیما روی آن بپر بپر می کردند. تشک فنر متصل از یک سیم ممتد که دور آن پیچیده شده است ساخته می شود تا مجموعه ای از سیم پیچ ها ایجاد شود. این سیم‌پیچ‌ها معمولاً به صورت ردیفی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و به هم وصل هستند و این دلیل انتقال حرکت از گوشه ای از تشک به گوشه دیگر آن است که معمولا زوجین و افرادی که به صورت مشترک از تخت خواب استفاده می کنند، از این ویژگی راضی نیستند. این تشک ها به طور مقرون به صرفه توسط ماشین آلات تولید شده و قیمت کمتری نسبت به تکنولوژی های جدید مانند لاتکس، مموری فوم و هیبریدی دارند .این نوع از تشک معمولاً بین 300 تا 800 عدد فنر دارد.

ادامه مطلب

 

تشک مواج چیست؟

تشک مواج بادی سلولی

یک تشک مواج (مواج بادی یا آبی که خواص و مزایای یکسانی دارند) مانند دیگر انواع تشک طبی خواص درمانی خود را با کاهش فشار دوره ای ارائه می دهد. در مورد استفاده از آن اختلاف زیادی وجود دارد، زیرا این احتمال وجود دارد که این سیستم به دلیل حرکات بیمار، روکش بالایی و ملحفه های تشک، کاهش فشار مورد انتظار را نداشته باشد. این تشک ها عموما از جنس پی وی سی هستند که با یک کمپرس باد در مدل های بادی به صورت برقی پر می شوند و اغلب در تخت خواب بیمارستان ها برای بیمارانی که از زخم بستر رنج می برند استفاده می شود.

تشک آبی تخت خواب چیست؟

تشک آبی تخت خواب

این روزها با پیشرفت تکنولوژی صنعت کالای خواب و تشک طبی نیز تحولات فراوانی داشته است. گمان می‌کنیم که شما نیز راجب تشک‌‌های آبی اطلاعاتی دارید، برای آشنایی دقیق‌تر این مقاله را تا انتها بخوانید. تشک‌های آبی در حقیقت از آب پر شده‌اند، این ویژگی موجب شده است که طول عمر بیشتری داشته باشند و دغدغه های ساختار داخلی تشک تخت خواب را نداشته باشند. گروهی از کارشناسان می‌گویند که این گونه از تشک‌ها با گذشت زمان فرم خود را به سادگی از دست نمی‌دهند. در ادامه در رابطه با ساختار تشک آبی و ویزگی‌های مهم آن با شما سخن می‌گوییم.

ادامه مطلب

 

تشک بیمارستانی چیست؟

تشک های بیمارستانی

با توجه به اینکه برخی از بیماران ممکن است ماه ها را در بیمارستان بگذرانند، اطمینان از راحت، بادوام بودن و تمیز کردن آسان تشک‌های استفاده شده بسیار مهم است. جدای از آن، همچنین متوجه خواهید شد که تخت های بیمارستانی قابل تنظیم هستند. این بدان معنی است که تشک های بیمارستانی نیز باید با تنظیمات انجام شده روی تخت مطابقت داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع تشک های مورد استفاده در بیمارستان ها به ادامه مطلب مراجعه کنید.

ادامه مطلب

 

تشک فوتون چیست؟

تشک فوتون قهوه ای

تشک های اولیه فوتون ژاپنی دارای مواد پرکننده مانند نی، یونجه یا حتی موی حیوانات بودند. امروزه بیشتر تشک‌های فوتون دارای فوم پرکننده، فنرهای داخلی یا ترکیبی از فوم و کلاف هستند. فوتون نوعی تخت است که می تواند در صورت عدم استفاده به مبل نشیمن تبدیل شود و بالعکس.

ادامه مطلب

 

تشک فنر منفصل چیست؟

تشک فنر منفصل هیبریدی

سیستم های فنری موجود در تشک فنر پاکتی منفصل پشتیبانی بسیار خوبی از کمر و گردن دارند. فنر ها به طور جداگانه با سیم پیچ پیچیده می‌شوند. این سیستم آزادی حرکت بیشتری را در مقایسه با تشک فنر متصل برای شما ایجاد می‌کند. از آنجایی که هر فنر دایره ای است، هنگامی که فنرها به صورت موازی با هم قرار می گیرند، ممکن است شکاف  و فرورفتگی ایجاد شود. اینجاست که فنر منفصل لانه زنبوری مشکل شکاف و افتادگی را کاهش می دهد. در این حالت دیگر خبری از جیر جیر کردن تشک نیست چون کویل ها و فنر های به قول معروف جیبی کاملا از هم مستقل هستند. به علاوه انتقال حرکت در سطح تشک نیز کاهش می یابد و در خواب مشترک مزاحم یکدیگر نمی شوید. مهم ترین نکته این تشک ها استفاده از لایه های راحتی روی تشک از متریال مناسب مانند لاتکس و مموری فوم است تا پشتیبانی عالی به عنوان تشک طبی ارائه دهد.

ادامه مطلب

 

تشک هتلی چیست؟

تشک هتلی راحت با محافظ تشک

خواب کافی و آرامش بخش در طول تعطیلات می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی جوان‌کننده باشد. به طوری که وقتی از سفر بازمی‌گردید، می‌خواهید آن استراحت لذت بخش را دوباره تجربه کنید. خوشبختانه تشک هایی که تجربه استراحت در هتل های لوکس را تداعی می کنند به راحتی قابل سفارش هستند.در ادامه با گروه ژرمن کالا همراه شوید تا بدانید چگونه با انتخاب یک تشک طبی با کیفیت شرایط استراحت در یک هتل لوکس را در اتاق خواب خود تجربه کنید.

ادامه مطلب

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.