خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » تشک طبی در مقابل تشک فنری

تشک طبی در مقابل تشک فنری

تشک فنری در مقابل تشک طبی

همه می دانیم که انتخاب تشک مناسب برای اتاق خواب نقش مهمی در داشتن یک خواب راحت شبانه دارد. با تنوع انواع کالای خواب موجود، انتخاب تشکی که نیازهای شما را برآورده می کند دشوار می شود. به همین دلیل دانستن تفاوت بین انواع خاصی از تشک تخت خواب مهم است. بسته به نیازهای خاص شما ممکن است یک تشک مناسب تر از دیگری باشد. در این مقاله، تفاوت بین تشک طبی در مقابل تشک فنری را مورد بحث قرار می دهیم تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام یک را باید به مجموعه محصولات خواب خود اضافه کنید.

نکته ای که در همین ابتدا باید بدانید این است که تشک فنر دار می تواند تشک طبی باشد اگر:

  • از تکنولوژی فنر پاکتی منفصل در آن استفاده شده باشد و نه فنر متصل های قدیمی،
  • و این که دارای لایه هایی از فوم لاتکس یا مموری برای کاهش فشار بدن هنگام خواب باشد.

در تعریف تشک طبی دقت داشته باشید که

تشک-طبی-دانلوپیلو

تشک طبی یکی از محصولات خواب طبی است که هنگام خوابیدن روی آن، فشار وارد شده به ستون فقرات را به حداقل می رساند. این اتفاق خوب وقتی میفتد که با دراز کشیدن روی این زیر انداز طبی، برامدگی های بدن مانند شانه ها، باسن و ساق پا به میزان کافی در آن فرو رفته و ستون فقرات صاف و همتراز با سطح افقی قرار می گیرد. این حالت از قرارگیری امتداد مهره های کمر روی تخت خواب، دقیقا همان حالتی است که برای حفظ سلامت بدن، تسکین درد کمر، عدم تشدید درد دیسک کمر و دیدن خواب خوش در خواب راحت نیاز است.

تشک طبی یا تشک ارتوپدی نوعی تشک است که وظیفه پشتیبانی از مفاصل را به عهده دارد. این تشک با انعطاف پذیری بالایی که دارد برای افرادی که کمردرد مزمن یا بیماری جسمی و ناتوانی دارند بسیار مناسب است. اغلب این نوع تشک ها فنر ندارند و معمولا از جنس فوم (لاتکس یا مموری)، اسفنج یا یونولیت ساخته می شوند.

در مورد تشک طبی بیشتر بدانید

تشک طبی فنردار بخرم یا بدون فنر

تمامی تشک هایی که جهان به خود دیده در این دو دسته از انواع تشک جای دارند. در صورتی که تشک فنری که مد نظر شما است دارای دو ویژگی فوق باشد و علاوه بر استفاده از فنر های پاکتی منفصل، از لایه های فوم باکیفیت لاتکس یا مموری فوم بهره ببرد، می تواند یک تشک طبی مناسب برای شما باشد.

تشک فنر پاکتی (هیبریدی) می تواند یک مدل تشک طبی باشد

تشک فنر پاکتی

دلیل طبی بودن تشک فنر پاکتی با لایه های فوم این است که وقتی روی آن دراز می کشید، چه در حالت خواب به پشت و چه به بغل، می تواند نقاط فشار بد را در فوم خود جا داده و مانع از بهم ریختن تراز ستون فقرات شود. این دقیقا ویژگی یک تشک طبی خوب است که شما می توانید برای حفظ سلامت بدن و کاهش درد کمر از آن استفاده کنید.

عموما بهترین برند های تشک طبی یا کلا از فنر استفاده نمی کنند و یا از فنر پاکتی منفصل و مدل های تشک هیبریدی استفاده می کنند که در نهایت از لایه راحتی فوم نیز بهره می برند.

تشک طبی

لیست قیمت تشک طبی

 

بهینه ساختار تشک در مدل های بدون فنر

تشک بدون فنر لاتکس

تشک بدون فنر لاتکس

ساختار داخلی تشک در مدل های بدون فنر نیز نباید کاملا از جنس فوم لاتکس طبیعی یا کاملا از جنس مموری فوم باشند. هسته مرکزی یا لایه پایه تشک ها که حدود دو سوم تشک را تشکیل می دهد، باید از فوم فناوری محکم تر باشد. این لایه یا هسته مرکزی در تشک های فنر پاکتی، همان فنر ها هستند. این بهترین حالت برای تشک طبی است.

هر یک از این تشک ها یعنی تشک طبی بدون فنر و تشک طبی فنر پاکتی، می توانند از بهترین گزینه های شما برای داشتن خواب سالم باشند. البته دقت کنید که اگر در تخت خواب خود از زیر تشک قابل تنظیم استفاده می کنید و نمی خواهید یک تشک صاف برای خواب داشته باشید، از نمونه های تشک لاتکس و مموری فوم یا ترکیب این فوم ها استفاده کنید که انعطاف و طول عمر بیشتری دارند.

اما تشک های فنر متصل که از سیم های فلزی به هم دوخته شده در لایه حمایتی تشک تشکیل شده است، عموما لایه راحتی از فوم بی کیفیت دارند. در نتیجه احتمالا روی آن احساس راحتی نمی کنید و پشتیبانی کافی از کمر را ندارند. به علاوه این تشک ها ممکن است حرکت را انتقال دهند و برای خواب مشترک گزینه مناسبی نباشند و حتی صدای جیر جیر فنر های متصل می تواند آزاردهنده باشد.

 

برتری های تشک طبی نسبت به تشک فنری

تشک فنر متصل

در ادامه دلیل برتری انواع تشک طبی (تشک لاتکس، مموری فوم و هیبریدی با فنر منفصل پاکتی) نسبت به تشک های فنری سنتی را مورد بررسی قرار می دهیم. دلایل زیر برای به شما در انتخاب بهترین کالای خواب برای تخت خواب خود کمک می کند و سلامت جسم و روح شما را تضمین می کند.

یک: پشتیبانی بهتر از کمر و ستون فقرات

از مزایای تشک طبی در مقابل تشک فنری متصل می توان به پشتیبانی بهتر از بدن، کاهش فشار و تنظیم دما اشاره کرد. با وجود اینکه تشک های طبی مدرن قیمت بالاتری دارند، اما قطعا پرداخت هزینه بیشتر به انتخاب یک تشک غیر استاندارد میچربد.
با توجه به فرو رفتن تشک طبی در نقاط فشار مانند لگن، باسن، ساق پا و شانه ها، و ثبات دیگر سطح بدن روی تشک، فشار بدن را در حداقل خود قرار داده و ستون فقرات صاف و تراز می شود. در نتیجه علاوه بر حفظ سلامت بدن، از اضافه فشار روی ستون فقرات و تشدید درد کمر و گردن، جلوگیری می کند. همین دلیل انگیزه کافی برای بروزرسانی کالای خواب خود به محصولات طبی را ایجاد می کند.

دو: فرم گرفتن با حالت بدن

گرچه تشک های فنر دار با توجه به ذخیره بیشتر هوا داخل فنر ها، گردش هوای بهینه تری ارائه می دهند، اما شکل گیری آنها با فرم بدن که در تشک های طبی اهمیت بسیار بیشتری دارد، ایده آل نیست. در این مورد نیز تشک های طبی می توانند گزینه بهتری برای راحتی خواب و فرم گیری تشک با حالت بدن باشند. فرم گرفتن فوم های با کیفیت لاتکس و مموری فوم، دقیقا آن چیزی است که این مدل ها را به بهترین تشک برای کمر درد تبدیل کرد است.

 

اما تشکهای دارای فنر پاکتی + لایه های راحتی از فوم باکیفیت، کیفیت خواب بالایی دارند

طبق مطالعه ای که توسط مجموعه IOS Press در مجله کار انجام شده است، تشک های فنری با مواد سطحی نرم و هسته های سفت، کیفیت خواب بالایی را برای اکثر شرکت کنندگان فراهم کرده است.

نتایج حاصل از آزمایش این تشک ها و تشک های طبی هیبریدی را در ادامه ترجمه کرده ایم:

یک تشک همه منظوره با پشتیبانی خوب

در این حالت تشک هیبریدی با فنر پاکتی پیشنهاد می شود. چون علاوه بر فنر منفصل، دارای لایه های راحتی باکیفیت برای پشتیبانی بهتر از کمر است.

تشک برای درد سیاتیک و کمر درد

در این حالت تشک طبی لاتکس پیشنهاد می شود. چرا که ستون فقرات با پشتیبانی و فرم گرفتن تشک، در بهترین حالت صاف می شود.

تشک ارزان برای اهداف غیر پزشکی

در این حالت تشک فنری پیشنهاد می شود. تشک فنری متصل راحت و خوشخواب بوده و برای کسانی که درد کمر ندارند ایده آل است.

تشک راحت و نرم با پشتیبانی خوب

در این حالت تشک مموری فوم پیشنهاد می شود. چرا که قابلیت مموری فوم برای فرم گیری طبق حالت بدن، بیشتر از سایر تشک ها است.جمع بندی

جمع بندی

در نتیجه تشک طبی می تواند یک تشک فنر پاکتی با لایه های فوم باکیفیت باشد و یا یک تشک از فوم لاتکس طبیعی یا مموری فوم تشکیل شده باشد. همه اینها می توانند خواب خوش و سالمی برای شما به ارمغان آورند و از بهترین انواع کالای خواب برای اتاق خواب شما باشند.

در پایان این نکته را باید بدانید که اگر هیچ شرایط پزشکی یا سلامتی (مانند دیسک کمر، کمر درد، ارتروز گردن، درد لگن و … هنگام خواب) ندارید، تشک فنر پاکتی یا تشک فنری عادی با لایه های باکیفیت لاتکس و مموری فوم، انتخاب خوبی است. در غیر این صورت قطعا باید با پرداخت هزینه بیشتر از تشک های طبی بهتر مانند لاتکس و مموری فوم یا ترکیب آنها استفاده کنید.

شما می توانید در مجموعه ما که شامل انواع تشک های لاتکس طبیعی، مموری فوم و انواع تشک های هیبریدی یا فنر پاکتی است، بهترین تشک طبی را برای خود و خانواده خود خریداری کنید. تمامی نمونه های تشک ارتوپدی ما از برند دانلوپیلو آلمان هستند که همگی دارای شناسنامه و ضمانت اصالت و سلامت می باشند.

دیگر مقایسه های انواع تشک تخت خواب

نمونه های بیشماری از انواع تشک برای تخت خواب وجود دارد و مقایسه آنها می تواند ما را به تخت خواب ایده آل خود برساند. به همین جهت ما چند مقایسه بین بهترین انواع تشک های تخت خواب انجام داده ایم که می توانید از این مطالب جهت بهترین خرید استفاده کنید.

تشک فنری یا فوم؟

تشک فنری با تشک مموری فوم

خرید یک تشک خوب برای سلامتی و تندرستی شما مهم است. خواب، زمان ارزشمندی برای استراحت و التیام بدن ما است. کیفیت استراحت شما تا حد زیادی به تشک خواب شما بستگی دارد. ممکن است در هنگام خرید با سوال‌های زیادی روبه رو شوید که تشک مموری فوم یا فنری، کدام برای شما بهتر است. مشاوران ژرمن کالا در این مقاله شما را راهنمایی می‌کنند. برای سال‌های بسیاری تشک‌های فنری استاندارد بودند، اما با گذشت زمان وتغییر نیازها تشک‌های مموری فوم وارد بازار شدند. تشک های فنری بر اساس طرحی قدیمی ساخته شده اند که در آن فنرها در داخل یک سازه بالشتکی به صورت لایه ای تعبیه شده اند. مشکل اساسی ساختار آنها این است که به میزان کافی راحت نیستند. همچنین تشک‌های فنری گاهی موجب بروز درد‌های عضلانی می‌شوند.

البته در ابتدای کار دقت داشته باشید که برخی از انواع تشک طبی مدل ترکیبی می تواند از فنر داخلی و مموری فوم به صورت همزمان استفاده کند. به این صورت که در هسته تشک از فنر پاکتی منفصل و در لایه های راحتی از مموری فوم استفاده می شود. این تشک ها از بهترین تشک های صنعت کالای خواب هستند و می توانند برای کمر درد و خواب راحت، بهترین گزینه باشند. تشک هیبریدی ما نیز دقیقا این ساختار را با فنر پاکتی و لایه های راحتی مموری فوم یا لاتکس را دارند.

ادامه مطلب

 

 

تشک نرم بهتر است یا سفت؟

تشک نرم یا سفت

در ابتدا باید این را بدانید که اولا 50 درصد از حس نرم بودن یا سفت بودن انواع تشک امری نسبی است. یعنی ممکن است یک تشک برای فردی سفت و برای فرد دیگر حس نرم بودن را تلقی کند که به محل خواب قبلی نیز بستگی دارد. دوما این که شما به دنبال تشک طبی سفت باشید، تنها با فرو کردن انگشتان در تشک، نمی توانید به سفتی یا نرمی تشک دست پیدا کنید. بلکه تکنولوژی های نوین لاتکس و مموری فوم، به صورتی هستند که هنگام فرو کردن سطح کوچکی مانند نوک انگشتان، کاملا فرو رفته و شما به اشتباه حس نرم بودن خواهید کرد. در حالی که هنگام دراز کشیدن روی تخت، تنها قسمت های برامده در این تشک فرو خواهد رفت که کاملا ایده آل برای یک تشک طبی است.

ادامه مطلب

 

تشک لاتکس یا مموری فوم

تفاوت_تشک_مموری_فوم_و_لاتکس_

اگر اخیرا به دنبال خرید و یا تعویض تشک تخت خواب خود بوده اید، احتمالا نام مموری فوم و یا لاتکس را به عنوان دو تکنولوژی برتر در تشک های طبی شنیده اید. بسیاری از افراد تصور می کنند این دو نوع تشک مشابه هم هستند در حالیکه در واقعیت دو مدل متفاوت از کالای خواب هستند. اما واقعا لاتکس بهتر است یا مموری فوم؟ تشک های مموری فوم عموما  از مواد پلیمری ساخته شده و تشک های لاتکس از مواد طبیعی درخت کائوچو. هر یک برای اتاق خواب افراد با انتظارات مختلف توصیه می شود. مموری فوم قدرت فرم گیری با بدن را بهتر ارائه می دهد، در حالی که لاتکس مزایای طبی و ضد باکتریال و همچنین طول عمر بالاتری دارد.

ادامه مطلب

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.