تشک فنر متصل چیست؟

تشک فنر متصل تخت خواب

رایج ترین نوع تشک تخت خواب که اکثر ما تجربه دیدن و خوابیدن روی آن را داریم، تشک فنری از مدل فنر متصل است. این کالای خواب قدیمی است که تجربه ما از آن یک بستر ارتجاعی ی است که قدیما روی آن بپر بپر می کردند. تشک فنر متصل از یک سیم ممتد که دور آن پیچیده شده است ساخته می شود تا مجموعه ای از سیم پیچ ها ایجاد شود. این سیم‌پیچ‌ها معمولاً به صورت ردیفی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و به هم وصل هستند و این دلیل انتقال حرکت از گوشه ای از تشک به گوشه دیگر آن است که معمولا زوجین و افرادی که به صورت مشترک از تخت خواب استفاده می کنند، از این ویژگی راضی نیستند. این تشک ها به طور مقرون به صرفه توسط ماشین آلات تولید شده و قیمت کمتری نسبت به تکنولوژی های جدید مانند لاتکس، مموری فوم و هیبریدی دارند .این نوع از تشک معمولاً بین 300 تا 800 عدد فنر دارد.

در اینجا به بررسی دقیق این کالای خواب و مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت تا هر چه بیشتر با انواع تشک تخت خواب آشنا شوید.

ساختار داخلی تشک فنر متصل

ساختار داخلی تشک عموما از یک لایه راحتی یا حمایتی در بالا، یک هسته مرکزی محکم تر در وسط و یک لایه فوم در پایین تشکیل شده که با یک روکش، کاور یا محافظ تشک پوشانده می شود. این تشک همانطور که از نامش پیداست، یک هسته مرکزی از سیم پیچ های به هم وصل شده تشکیل شده که با یک یا چند لایه راحتی پوشانده می شود. این تشک ها به طور کلی نسبت به انواع دیگر تشک ها محکم و حالت ارتجاعی و تنفس پذیری بیشتری دارند.

هسته فنری متصل و لایه های راحتی تشک فنر متصل

تولیدکنندگان می توانند با تغییر ضخامت و تراکم سیم پیچ ها میزان سفتی تشک را تغییر دهند. هرچه سیم ضخیم تر باشد فنر محکم تر است. برخی از این تشک ها تراز مناسبی را برای ستون فقرات فراهم می‌کنند و اطمینان می‌دهند که قسمت‌های سنگین‌تر بدن، مانند شانه‌ها، کمر و باسن به درستی حمایت می‌شوند؛ البته اگر از لایه های راحتی از فوم های باکیفیت مانند لاتکس، مموری فوم و یا فوم های ژله ای استفاده کنند.

تشک های فنر متصل معمولاً حاوی مواد مصنوعی مانند فوم، الیاف و پلی استر هستند، اگرچه گاهی اوقات از پرکننده های طبیعی مانند: پشم و در مدل های با کیفیت بالاتر از فوم های مدرن استفاده می شود. مدل های هیبریدی این تشک ها را با مموری فوم، لاتکس یا ژل ترکیب می کنند. از آنجایی که تشک های فنر متصل ارزان قیمت هستند، برای کسانی که به دنبال خرید تشک با بودجه اندک هستند، گزینه خوبی می باشند. همچنین این نوع از تشک برای کودکان و نوجوانان بسیار مناسب است. از آنجایی که تشک‌های فنر متصل به صورت انبوه تولید می شوند، معمولاً فقط در اندازه های استاندارد تخت در دسترس هستند.

مزایا و معایب تشک های فنر متصل

تشک های فنری چند مزیت کلیدی دارند.

  • قیمت کمتری نسبت به دیگر انواع تشک های مدرن دارند.
  • در صورتی که لایه پایه و لایه راحتی از فوم های درجه یک داشته باشند، پشتیبانی خوبی برای بدن شما ارائه می دهند.
  • برای افرادی که حالت ارتجاعی دوست دارند، گزینه بسیار خوبی است. تشک فنری به شما جهش بیشتری می دهد.
  • به واسطه وجود فضای خالی بین فنر ها، این محصول گردش هوا و تنفس پذیری خوبی برای داشتن خواب خنک دارد.

همانند دیگر انواع کالای خواب، تشک های فنری نیز دارای معایبی هستند.

  • آنها با انزوای حرکتی و کاهش انتقال حرکت خوب نیستند. جهش بیشتر به این معنی است که اگر همسرتان در شب پرت می‌شود و می‌چرخد، احتمالاً احساس می‌کنید که در اطراف حرکت می‌کند و باعث مزاحمت خواب دیگری می شود.
  • آنها می توانند پر سر و صدا باشند. فنرها گاهی اوقات می توانند هنگام حرکت در اطراف صدا ایجاد کنند.
  • احتمال فرورفتگی و معیوب شدن آنها بیشتر است و به مراقبت بیشتری نیاز دارند.

آیا تشک فنر متصل برای زوج هایی که تخت مشترک دارند خوب است؟

خرید تشک می تواند گیج کننده باشد. به خصوص زمانی که تقریباً هر برندی ادعا می کند که تشکی فوق العاده دارد. با این حال، حرکت در سراسر سطح یک تشک فنر متصل منتقل می شود. این بدان معنی است که شرکای خواب احتمالاً حرکات یکدیگر را در تختخواب احساس می کنند. برای زوج‌هایی با وزن‌های بسیار متفاوت و افرادی نمی خواهند حرکت شریک زندگیشان باعث از خواب پریدن آنها شود، تشک فنر متصل گزینه مناسبی در کالای خواب آنها نیست. در نتیجه اگر حالت ارتجاعی تشک را میپسندید و حرکت شریک خواب مزاحمتی برای شما ندارد، تشک فنر متصل می تواند بهترین تشک فنری برای شما باشد.

این تشک برای افراد گرمایی که عموما در خواب عرق می کنند و افرادی که حالت ارتجاعی تشک را ترجیح می دهند، یک تشک ایده آل است. البته دقت داشته باشید که تشک که عضو بسیار مهم در کالای خواب شما است که مستقیما روی بهره وری خواب، سلامت جسمانی و رفع کسلی برای شروع روز بهتر تاثیر دارد؛ در نتیجه برای انتخاب یک تشک مناسب با نیاز شما، حالت خواب شما و با توجه به وزن شما، حتما مقاله “راهنمای خرید تشک تخت خواب” را مطالعه فرمائید.

آیا این نوع از تشک برای کمردرد خوب است؟

کمر درد هنگام خواب

برخی افراد تشک های فنر متصل را به عنوان تشک ارتوپدی توصیف می‌کنند. اصطلاح ارتوپدی یا طبی گمراه کننده است. این ویژگی نشان می دهد که این تشک از نظر پزشکی تایید شده است و برای کمر درد خوب است، در حالی که اینگونه نیست.  تشک طبی یک اصطلاح بازاریابی است که تشک سفت‌تر با پشتیبانی بهتر از ستون فقرات را توصیف می‌کند و تشک سفت لزوما برای کمر درد خوب نیست؛ مگر اینکه فردی سنگین وزن باشید. تشک سفت می تواند نقاط فشار را تشدید کند و کمر درد را افزایش داده و کیفیت خواب را کاهش دهد. تشک‌های مموری فوم و لاتکس در کاهش فشار وارده بر روی کمر و گردن بسیار موثر  هستند بنابراین برای افراد مبتلا به کمر درد بیشتر توصیه می‌شوند.

اگر درد های مزمن کمر و گردن دارید و به دنبال تشک طبی برای کاهش این معضلات و درد های مفاصل هستید، پیشنهاد می کنم مقاله “بهترین تشک برای کمردرد” را مطالعه کنید.

ماندگاری تشک‌های فنر متصل

بیشتر تشک های فنر متصل باید بین 6 تا 10 سال با مراقبت صحیح دوام بیاورند .طول عمر تشک متاثر از استفاده، کیفیت ساخت، کمیت و کیفیت پرکننده و نحوه مراقبت از آن است. از آنجایی که تشک های فنر متصل به صورت انبوه  تولید می شوند، به اندازه سایر تشک ها مستحکم و بادوام نیستند. تشک‌های فنر متصل اغلب حاوی لایه‌های نازکی برای ایجاد حس راحتی هستند. این لایه ها معمولاً حاوی مواد مصنوعی مانند فوم، پلی استر و … هستند.

قطعا فرورفتگی های تشک فنری را دیده اید و این یکی از مشکلات این محصول است. بله فنر های متصل نسبت به فنر های منفصل در تشک فنر پاکتی زودتر معیوب می شوند. البته با مدرنیته شدن صنعت کالای خواب، این مشکل با چند محصول ساده بسیار کمتر شده است. یکی اینکه شما باید نکات مراقبت و نگهداری از تشک را بدانید و انجام دهید و به علاوه از محافظ تشک استفاده کنید؛ در صورتی که یک تاپر یا محافظ تشک باکیفیت استفاده کنید، علاوه بر افزایش طول عمر تشک، پشتیبانی و راحتی بستر خواب را افزایش می دهد.

نگهداری از این نوع تشک

بیشتر تشک ها نیاز به چرخش دارند. نحوه و زمان چرخاندن تشک به توصیه های برند سازنده  آن بستگی دارد. به طور کلی، شما باید تشک خود را یک بار در هفته برای سه ماه اول استفاده و سپس یک بار در ماه پس از آن بچرخانید.

تشک های فنر متصل نسبت به انواع دیگر تشک ها سبک تر هستند و بنابراین چرخاندن آنها آسان تر است.

مقایسه تشک فنر متصل و فنر منفصل؛ کدام یک بهتر است؟

به طور کلی، دو نوع تشک فنری وجود دارد: تشک فنر منفصل و تشک فنر متصل سنتی. مشخص کردن دقیق تفاوت ها برای کسی که آموزش ندیده می تواند دشوار باشد. بنابراین، برای کمک به شما در فهمیدن اینکه کدام یک برای شما بهترین است، ما قصد داریم در مورد تفاوت های اصلی بین تشک های فنر متصل و فنر منفصل صحبت کنیم.

مقایسه تشک فنر منفصل پاکتی با تشک فنر متصل کویل باز

از آنجایی که هر دو نوع تشک مزایا و معایب خاص خود را دارند، در اینجا تفاوت تشک های فنر متصل و فنر منفصل آمده است:

ساختار فنری

یکی از تفاوت های اصلی این دو تشک، ساختار فنری مربوطه آنهاست. در تشک های کویل پیوسته یا فنر متصل فنرها از طول سیم یکسانی استفاده می کنند. در مورد تشک های فنر منفصل یا فنر پاکتی، فنرها جداگانه هستند که در جیب های پارچه ای خود دوخته می شوند. تفاوت اصلی در عملکرد آنها این است که فنرهای منفصل می توانند به طور مستقل از یکدیگر حرکت کنند و به آنها توانایی برتر برای قالب گیری در خطوط بدن شما را می دهد. به همین جهت برای پشتیبانی بهتر مخصوصا برای افرادی که کمردرد دارند و یا دیسک کمر عمل کرده اند، قطعا تشک فنر منفصل یا فنر پاکتی بهترین گزینه اس.

کدام یک راحت تر هستند؟

وقتی صحبت از راحتی به میان می‌آید، تعیین این موضوع بسیار دشوار است، زیرا راحتی هر تشک تابع ترجیحات و سلیقه هر فرد، راحتی متفاوتی دارد. با هر دو نوع تشک، می‌توانید تنش‌های متفاوت از نرم‌تر تا سفت‌تر، با مجموعه‌ای از پرکننده‌ها و همچنین عمق‌های متفاوت تشک را پیدا کنید. بسته به اینکه چه چیزی را راحت می‌بینید، مشخص می‌کند که چه جنبه‌هایی را در تشک دوست دارید.

با این حال، وقتی به طور کلی صحبت می کنیم، یک تشک فنر منفصل به شما امکان می دهد مستقل از شریک زندگی خود حرکت کنید، بنابراین خوابی بدون مزاحمت داشته باشید. شما نمی توانید این را در یک تشک فنر متصل دریافت کنید زیرا سیم پیوسته ای که هر فنر را به هم متصل می کند باعث می شود فنرهای دیگر به طور هماهنگ حرکت کنند.

علاوه بر این، فنرهای یک تشک فنر متصل سریعتر شکل خود را از دست می دهند، که می تواند منجر به “غلتیدن” در وسط تشک شود. طول عمر تشک فنر منفصل بهتر است که ممکن است به افزایش راحتی کمک کند.

در نهایت، راحتی تشک به میزان تطابق آن با نقاط فشار بدن شما بستگی دارد. اگر ستون فقرات، گردن و شانه‌های شما به اندازه کافی حمایت می‌شوند، احتمالاً تشکی را پیدا کرده‌اید که درست و راحت است. اگر برای تعیین نوع تشک مناسب برای خود به کمک نیاز دارید، راهنمای خرید تشک ما را برای راهنمایی بیشتر در مورد اندازه، جنس و انتخاب طبق وزن و حالت خواب خود را مطالعه کنید.

تفاوت از نظر قیمت

به طور کلی، قیمت تشک فنر متصل در مقایسه با تشک های فنری منفصل بسیار ارزان تر است. ممکن است برخی از جنبه های راحتی را با یک تشک فنر متصل قربانی کنید، در حالی که ساخت آن در مقایسه با فنر پاکتی منفصل بسیار ارزان تر و آسان تر است.

با وجود حداقل 800 فنر که برای تشک فنردار منفصل باید در پاکت دوخته شوند، فرآیند تولید طولانی تر و گران تر می شود. با این حال، همه تشک های فنری جیبی به شدت گران نیستند. در هر دو نوع تشک می‌توانید تشک‌هایی را در دو سر طیف قیمتی پیدا کنید.

تفاوت در ساختار داخلی و متریال تشک

مواد و ساختار داخلی تشک همیشه موضوع پیچیده ای هستند. نگرانی های زیست محیطی، مسائل راحتی و مشکلات تامین مواد وجود دارد، اما به طور کلی، مواد طبیعی مانند لاتکس طبیعی، مموری فوم، پنبه و پشم ترجیح داده می شوند. گاهی اوقات، این مواد جایگزین مواد مصنوعی مانند لاتکس مصنوعی، فوم ژله ای، پلی اورتان یا حتی وینیل می شوند.

در مورد تشک های فنری، استفاده از مواد در انواع تشک ها کاملا متفاوت است. در حالی که طیف وسیعی از تشک های فنری منفصل با مواد طبیعی وجود دارد، همین امر را می توان در مورد تشک های فنر متصل نیز گفت. تفاوت اصلی در اینجا مواد خود فنرها است. به طور متوسط، تشک های فنری منفصل دارای حدود 1000 فنر هستند، در حالی که تشک های فنر متصل حدود 500 فنر دارند. علیرغم اینکه تعداد فنرها بسیار کمتر است، استفاده از مواد بین این نوع تشک ها قابل مقایسه است.

کدام تشک را انتخاب می کنید؟

با تمام آنچه گفته شد، مزایا و معایب واضحی برای هر دو نوع تشک وجود دارد. اگر بودجه بیشتری دارید، تشک های فنر منفصل مانند تشک طبی هیبریدی نسبت به تشک های فنر متصل جنبه های راحت تری را ارائه می دهند. با این حال، اگر بودجه کمتری دارید، مطمئناً یافتن یک تشک فنردار پاکتی باکیفیت برای شما غیرممکن نیست. تشک های فنر منفصل به عنوان یک گزینه گران قیمت برای کسانی که مراقبت از پشت را در اولویت ذهن خود دارند عالی هستند. به طور کلی، واقعاً بستگی به این دارد که چه چیزی برای شما مناسب است.

سخن پایانی

تشک فنر متصل گزینه خوبی برای کسانی است که به دنبال تشک ارزان قیمت با بودجه نه چندان زیاد، تشکی با قابلیت ارتجاعی بالا و گردش هوای بهینه هستند. به دلیل استفاده از فنر در هسته تشک، گردش هوای این مدل تشک از کالای خواب، بهینه است. اما همانطور که اشاره کردیم این تشک، با توجه به امکان فرورفتگی فنر ها، نیاز به مراقبت بیشتری دارد. در صورتی که حالت ارتجاعی تشک های فنری را دوست دارید، پیشنهاد میکنم از تشک هیبریدی با فنر پاکتی منفصل استفاده کنید که یک نسخه مدرن از تشک های فنردار می باشد و این تشک ها قابلیت بهینه تنفس پذیری و حالت ارتجاعی را حفظ کرده و با منفصل بودن کویل های فنر پاکتی، هم سر و صدای کمتری دارند و هم حرکت را کمتر در سطح تشک منتقل می کنند.

جهت آشنایی بیشتر با این تکنولوژی نوین در صنعت کالای خواب پیشنهاد می کنم مقاله “تشک هیبریدی چیست؟” را مطالعه کنید و برای خرید تشک هیبریدی نیز از محصولات تشک طبی آلمانی ما در مجموعه ژرمن کالا استفاده کنید.

مجموعه ژرمن کالا

فروشگاه اینترنتی ژرمن کالا با واردات انواع کالای خواب اروپایی مانند: تشک طبی، روتختی، لحاف، زیرتشکی، کاور تشک، و محافظ تشک خوابی خوش را برای شما به ارمغان می‌آورد. تمام محصولات موجود در سایت دارای گواهی سلامت و اصالت هستند.

ژرمن کالا

معرفی دیگر انواع تشک تخت خواب

در صورتی که به دنبال شناخت دیگر مدل ها از انواع تشک تخت خواب هستید، پیشنهاد می کنم با محصولات زیر هم آشنا شوید:

تشک طبی چیست؟

پشتیبانی تشک طبی

تشک طبی در واقع تشکی است که کمک می کند بدن شما هنگام خواب در طبیعی ترین حالت و کمترین فشار وارد شده به آن قرار بگیرد. تشک با فرو رفتن در نقاط فشار بدن و فرم گرفتن با شکل بدن، می تواند خط ستون فقرات را تراز کرده و از فشار به آن جلوگیری کند. اینکار به کاهش درد در بدن کمک زیادی می کند. تشک لاتکس، مموری فوم، هیبریدی و یا ترکیبی در مدل های فنر دار یا بدون فنر از بهترین انواع تشک طبی در صنعت کالای خواب هستند که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرند.

ادامه مطلب

تشک مواج چیست؟

تشک مواج بادی سلولی

یک تشک مواج (مواج بادی یا آبی که خواص و مزایای یکسانی دارند) مانند دیگر انواع تشک طبی خواص درمانی خود را با کاهش فشار دوره ای ارائه می دهد. در مورد استفاده از آن اختلاف زیادی وجود دارد، زیرا این احتمال وجود دارد که این سیستم به دلیل حرکات بیمار، روکش بالایی و ملحفه های تشک، کاهش فشار مورد انتظار را نداشته باشد. این تشک ها عموما از جنس پی وی سی هستند که با یک کمپرس باد در مدل های بادی به صورت برقی پر می شوند و اغلب در تخت خواب بیمارستان ها برای بیمارانی که از زخم بستر رنج می برند استفاده می شود.

تشک آبی تخت خواب چیست؟

تشک آبی تخت خواب

این روزها با پیشرفت تکنولوژی صنعت کالای خواب و تشک طبی نیز تحولات فراوانی داشته است. گمان می‌کنیم که شما نیز راجب تشک‌‌های آبی اطلاعاتی دارید، برای آشنایی دقیق‌تر این مقاله را تا انتها بخوانید. تشک‌های آبی در حقیقت از آب پر شده‌اند، این ویژگی موجب شده است که طول عمر بیشتری داشته باشند و دغدغه های ساختار داخلی تشک تخت خواب را نداشته باشند. گروهی از کارشناسان می‌گویند که این گونه از تشک‌ها با گذشت زمان فرم خود را به سادگی از دست نمی‌دهند. در ادامه در رابطه با ساختار تشک آبی و ویزگی‌های مهم آن با شما سخن می‌گوییم.

ادامه مطلب

 

تشک بیمارستانی چیست؟

تشک های بیمارستانی

با توجه به اینکه برخی از بیماران ممکن است ماه ها را در بیمارستان بگذرانند، اطمینان از راحت، بادوام بودن و تمیز کردن آسان تشک‌های استفاده شده بسیار مهم است. جدای از آن، همچنین متوجه خواهید شد که تخت های بیمارستانی قابل تنظیم هستند. این بدان معنی است که تشک های بیمارستانی نیز باید با تنظیمات انجام شده روی تخت مطابقت داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع تشک های مورد استفاده در بیمارستان ها به ادامه مطلب مراجعه کنید.

ادامه مطلب

 

تشک برقی چیست؟

تشک برقی تخت خواب

این روزها در رابطه با تشک‌ برقی یا پد برقی بسیار می‌شنویم. به گفته برخی از متخخصان استفاده از تشک‌های برقی برای رفع انواع مختلفی از دردهای مفصلی موثر است. در حقیقت تشک برقی را می‌توان یک گزینه بسیار مناسب برای افزایش کیفیت خواب دانست.

ادامه مطلب

 

تشک فوتون چیست؟

تشک فوتون قهوه ای

تشک های اولیه فوتون ژاپنی دارای مواد پرکننده مانند نی، یونجه یا حتی موی حیوانات بودند. امروزه بیشتر تشک‌های فوتون دارای فوم پرکننده، فنرهای داخلی یا ترکیبی از فوم و کلاف هستند. فوتون نوعی تخت است که می تواند در صورت عدم استفاده به مبل نشیمن تبدیل شود و بالعکس.

ادامه مطلب

 

تشک فنر منفصل چیست؟

تشک فنر منفصل هیبریدی

سیستم های فنری موجود در تشک فنر پاکتی منفصل پشتیبانی بسیار خوبی از کمر و گردن دارند. فنر ها به طور جداگانه با سیم پیچ پیچیده می‌شوند. این سیستم آزادی حرکت بیشتری را در مقایسه با تشک فنر متصل برای شما ایجاد می‌کند. از آنجایی که هر فنر دایره ای است، هنگامی که فنرها به صورت موازی با هم قرار می گیرند، ممکن است شکاف  و فرورفتگی ایجاد شود. اینجاست که فنر منفصل لانه زنبوری مشکل شکاف و افتادگی را کاهش می دهد. در این حالت دیگر خبری از جیر جیر کردن تشک نیست چون کویل ها و فنر های به قول معروف جیبی کاملا از هم مستقل هستند. به علاوه انتقال حرکت در سطح تشک نیز کاهش می یابد و در خواب مشترک مزاحم یکدیگر نمی شوید. مهم ترین نکته این تشک ها استفاده از لایه های راحتی روی تشک از متریال مناسب مانند لاتکس و مموری فوم است تا پشتیبانی عالی به عنوان تشک طبی ارائه دهد.

ادامه مطلب

 

تشک هتلی چیست؟

تشک هتلی راحت با محافظ تشک

خواب کافی و آرامش بخش در طول تعطیلات می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی جوان‌کننده باشد. به طوری که وقتی از سفر بازمی‌گردید، می‌خواهید آن استراحت لذت بخش را دوباره تجربه کنید. خوشبختانه تشک هایی که تجربه استراحت در هتل های لوکس را تداعی می کنند به راحتی قابل سفارش هستند.در ادامه با گروه ژرمن کالا همراه شوید تا بدانید چگونه با انتخاب یک تشک طبی با کیفیت شرایط استراحت در یک هتل لوکس را در اتاق خواب خود تجربه کنید.

ادامه مطلب

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.