خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » راهنمای خرید تشک با توجه به وزن شما

راهنمای خرید تشک با توجه به وزن شما

یک خانم سنگین وزن در اتاق خواب

وزن بدن مثل اثر انگشت اغلب برای هر فرد اختصاصی است؛ اما آیا روی تشکی که باید بخرید موثر است؟ قطعا بله. قد بلند، قد کوتاه، چاق، لاغر، بنابراین نیازهای متفاوتی دارند. هنگامی که صحبت از کالای خواب می شود، تشک نقش اصلی را دارد. مهم است که همه تشک‌ها را برای همه مناسب تلقی نکنیم. تشک های زیادی برای مردان و زنان با وزن متوسط طراحی و آزمایش شده اند، اما این بدان معنا نیست که برای همه مناسب هستند. خواب برای سلامتی بسیار مهم است و تشک نامناسب می تواند برای آن مضر باشد. همچنین می تواند باعث آسیب‌های فیزیکی متعددی شود. در این مقاله شما را راهنمایی می‌کنیم تا بدانید هنگام خرید تشک برای وزن شما چه نکاتی مهم است.

دقت داشته باشید که وزن بدن ممکن است روی خرید دیگر انواع کالای خواب موثر نباشد، اما برای خرید تشک یک مورد بسیار مهم است.

ابتدا BMI یا شاخص توده بدنی خود را اندازه گیری کنید

به منظور تعیین اینکه کدام تشک برای تیپ بدنی شما بهتر عمل می کند، باید شاخص توده بدنی خود را اندازه گیری کنید. ما می دانیم که BMI یک علم دقیق نیست. فردی با توده عضلانی بالا بدون اینکه چاق باشد BMI بالاتری خواهد داشت. البته افراد زیادی در این دسته قرار نمی گیرند. بنابراین به شرطی که شما یک فرد عادی باشید. محاسبه شاخص توده بدنی می‌تواند به انتخاب تشک مناسب برای شما کمک کند. اگر BMI 25 یا بالاتر دارید، مهم است که ضخامت تشک خود را در نظر بگیرید. تشک ها در طیف وسیعی از ضخامت ها از 6 اینچ تا 16 اینچ یا بیشتر موجود هستند. هرچه سنگین‌تر باشید، احتمال فرو رفتن تشک شما در هنگام قرار گرفتن روی آن بیشتر است. بنابراین اگر می‌خواهید راحتی طولانی‌مدت و بادوامی داشته باشید، به تشکی نیاز دارید که ضخیم‌تر باشد. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه وزن شما بیشتر باشد، تشک شما باید ضخیم تر باشد.

bmi

محاسبه آنلاین BMI شخصی شما

اگر سنگین وزن هستید، به دنبال ضخامت و استحکام بیشتر باشید

BMI یک پارامتر مهم در راهنمای خرید کالای خواب به ویژه تشک است. اگر BMI 25 یا بالاتر دارید، مهم است که ضخامت و استحکام بیشتری برای تشک خود در نظر بگیرید. تشک ها در طیف وسیعی از ضخامت از 15 سانتی‌متر تا 30 سانتی‌متر یا بیشتر موجود هستند. هرچه سنگین‌تر باشید، احتمال فرو رفتن تشک شما در هنگام قرار گرفتن روی آن بیشتر است، بنابراین اگر می‌خواهید راحتی طولانی‌مدت و بادوام داشته باشید، به تشکی نیاز دارید که در سمت ضخیم‌تر باشد.

به عنوان یک قاعده کلی، هرچه وزن شما بیشتر باشد، تشک شما باید ضخیم تر باشد. افرادی که بیش از 100 کیلوگرم وزن دارند باید به دنبال تشکی با ارتفاع حداقل 25 سانتی‌متر باشند. کسانی که وزنشان بیشتر از 180 کیلوگرم است باید تشک 30 سانتی‌متری یا ضخیم تر را هدف قرار دهند.

ما در ژرمن کالا برای افرادی که بیشتر از 90 کیلوگرم هستند، تشک طبی مناسبی را دسته بندی کرده ایم که از لینکهای زیر میتوانید قیمت ها را مشاهده کنید:

تشک طبی برای افراد سنگین‌وزن

یک مرد سنگین وزن روی تشک ضخیم تخت خواب

تشک مناسب برای افراد لاغر

این که تشک باید نرم باشد یا سفت همیشه دغدغه بیشتر متقاضیان خرید تشک است؛ اگر لاغر هستید، احتمالاً به تشک نرم تری نیاز دارید. تشک سفت‌تر ممکن است برای افراد سنگین‌تر نرم‌تر به نظر برسد، اما اگر سبک هستید، ممکن است به کمی راحتی بیشتری نیاز داشته باشید. افراد سبک تر نیازی به نگرانی زیادی در مورد ضخامت تشک خود ندارند، بنابراین شما می توانید تشک خود را بر اساس سطح نرمی مناسب حتی با ضخامت کمتر از 20 سانتی‌متر انتخاب کنید.

از آنجایی که افراد سبک‌ وزن توزیع وزن زیادی ندارند، باید به فکر یک لایه راحت‌تر برای حمایت از شکاف بین بدن و تشک باشند. افراد سبک وزن به تشک نرم تری نیاز دارند زیرا تشک نرم تنها بستر خوابی است که راحتی و پشتیبانی متعادل را فراهم می کند.

ما در ژرمن کالا برای افرادی که کمتر از 90 کیلوگرم هستند، تشک طبی مناسبی را دسته بندی کرده ایم که از لینکهای زیر میتوانید قیمت ها را مشاهده کنید:

تشک طبی برای افرادی با وزن کمتر از 90 کیلوگرم

تشک مناسب برای افراد دارای وزن متوسط

افرادی که بین 61 کیلوگرم تا 81 کیلوگرم  وزن دارند باید به تشک های متوسط نگاه کنند که حدود 50 درصد سفت تر از تشک های نرم هستند. تشک های متوسط پشتیبانی و راحتی متعادلی را برای اکثر افراد ارائه می دهند. به زوج هایی با وزن های مختلف کمک می کنند تا راحت باشند. یکی دیگر از دلایل انتخاب یک تشک متوسط این است که اگر شما به پهلو می خوابید، تشک های متوسط بهترین کارایی را برای این حالت دارند. زیرا ستون فقرات را در حالت خنثی نگه می دارند.

نکات تکمیلی در خرید تشک طبق وزن بدن شما

در مورد اینکه افراد سنگین وزن باید چه نوع تشکی بخرند، توصیه های زیادی وجود دارد. تشک های لاتکس، مموری فوم و تشک های بادی قابل تنظیم انتخاب های محبوبی برای افرادی هستند که وزن بیشتری دارند. باید توجه داشته باشید که تعداد زیادی از تشک های فنری دارای محدودیت وزنی تا سقف 136 کیلوگرم هستند. باید به دنبال تشک هایی باشید که محکم و بادوام باشند. تشک‌های سفت مانند تشک طبی برای افراد سنگین وزن بهترین گزینه هستند، اما اگر تشک نرم‌تری را ترجیح می‌دهید،  می‌توانید از یک محافظ تشک نرم برای تشک خود استفاده کنید. اگر هنگام خواب گرم می شوید، به دنبال تشک هایی باشید که دمای بدن شما را تنظیم می کند. تشک های ساخته شده از لاتکس طبیعی قابلیت تنفس دارند و دمای بدن را تنظیم می کنند. آنها همچنین معمولاً در برابر رطوبت مقاوم هستند.

تشک دانلوپیلو

اگر کمی سنگین‌ وزن هستید، ممکن است نگران باشید که تشک شما به اندازه کافی دوام نیاورد. یک راه خوب برای کاهش این نگرانی این است که به دنبال یک برند معتبر تشک باشید که گارانتی اصالت و سلامت ارائه می دهد. برندهای معتبری مانند دانلوپیلو به محصولات خود اعتماد  دارند و تشک‌های خود را به گونه‌ای ساخته‌اند که عمر طولانی‌تری داشته باشند.

نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که سفتی تشک به وزن بدن بستگی دارد. برای مثال، تشک سفت برای فردی با وزن بیش از 127 کیلو گرم نرم است، در حالی که یک تشک متوسط برای فردی با وزن 58 کیلو گرم سفت است .خبر خوب این است که اکثر افراد در محدوده وزنی استاندارد قرار می گیرند .تشک های سفت معمولاً برای افراد مسن و تخت های ارتوپدی مناسب هستند. این تشک‌ها برای افراد سنگین وزن نیز توصیه می شوند. برای افرادی که بیش از 108 کیلوگرم وزن دارند، تشک سفت نسبتاً نرم به نظر می رسد، می توانید با انتخاب تشکی با لایه ضخیم تر از فوم نرم، آن را برجسته کنید.

در صورت شناخت ویژگی های تشک طبی خوب، قطعا می توانید تشک بهترین برای تخت خواب خود پیدا کنید.

 

چه زمانی قوانین را زیر پا بگذاریم

اگرچه بهتر است تشک را بر اساس وزن بدن انتخاب کنید، اما ممکن است تشک نرم یا سفت را ترجیح دهید. در این صورت زیر پا گذاشتن قوانین چندان بد نیست به شرطی که افراط نکنید. به طور کلی، بالا یا پایین رفتن از درجه سفتی مطابق با سلیقه شما است. اشکالی ندارد، حتی اگر برخلاف توصیه متخصص باشد. به یاد داشته باشید که وزن شما ممکن است تغییر کند. بیشتر افراد باید تشک متوسط را انتخاب کنند. این را فراموش نکنید که برای یک انتخاب ایده آل، علاوه بر وزن باید به حالت خواب شبانه و میزان سلامت بدن خود نیز دقت کنید؛ برای آشنایی بیشتر، مقاله “راهنمای خرید تشک تخت خواب” را مطالعه کنید.

 

تشک مناسب برای افراد دارای گودی کمر

پشتیبانی تشک طبی از گودی کمر

اگرگودی کمر دارید، ممکن است بین تشک و کمر شما شکاف هایی وجود داشته باشد. اگر به پهلو بخوابید، ممکن است این شکاف دور کمر شما نیز وجود داشته باشد. در نتیجه به دنبال تشک نرمی باشید که غرق شدن در تشک جهت پشتیبانی گودی کمر  را برای شما آسان تر کند.

در ابتدا باید به این نکته دقت کنید که تشک مناسب گودی کمر، تشکی است که اضافه فشار وارد شده به قسمت مجاور گودی را خنثی کند. یعنی تشک بدون وارد کرده فشار به سایر نقاط، گودی کمر را کامل پوشش داده و با انحنای بدن شما فرم بگیرد. برای این منظور بهترین تشک هایی که می توانند با شکل بدن فرم بگیرند و فشار را به خوبی روی بدن کم کنند، تشکهای مموری فوم و لاتکس هستند.

مسئله گودی کمر می تواند انتخاب شما را برای خرید تشک حساس تر کند و قطعا باید از مدل های تشک طبی استفاده کنید. بهترین تشک طبی برای کمر درد و گودی کمر را می توان از بهترین برند های تشک طبی یافت.

راهنمای خرید تشک با توجه به پوزیشن و حالت خواب

مردی که به پهلو روی تشک خوابیده است

تشکی که مناسب موقعیت خواب شما نیست، می تواند مشکلات فراوانی را برای شما ایجاد کند. در نهایت، بهترین تشک برای شما تشکی است که راحتی شما را تضمین کند و فشار وارد شده بر روی کمر و گردن شما را کنترل کند.

اگر به پهلو می‌خوابند

خوابیدن به پهلو یکی از رایج ترین حالت های خوابیدن است. این یک پوزیشن عالی برای زنان باردار و همچنین کسانی است که از سوزش معده و مشکلات گوارشی رنج می برند. هنگام خواب به پهلو نقاط تماس بدن با تشک کمتر و فشار بیشتر می شود و به زبان ساده تر انحنای بدن شدیدتر می شود. در نتیجه ما به تشکی نیاز داریم که این افزایش فشار را خنثی کند و پشتیبانی و نرمی آن بیشتر باشد.

اگر به پشت می‌خوابند

خوابیدن در چنین حالتی کمترین فشار را بر روی کمر وارد می‌کند. بهترین تشک برای افرادی که به پشت می‌خوابند یک تشک با سفتی متوسط رو به بالا (7 از 10) است.

اگر روی شکم می‌خوابند

بهترین تشک از انواع تشک تخت خواب برای کسانی که به معده یا شکم می‌خوابند، تشک فنردار پاکتی و یا بدون فنر از فوم های راحت با پشتیبانی عالی مانند مموری فوم و لاتکس است. این تشک ها با پشتیبانی بیشتر ستون فقرات شما را در یک راستا طبیعی نگه می دارند، به توزیع یکنواخت وزن بدن کمک می کنند و اطمینان حاصل می کنند که هر نقطه فشار تا حد امکان خنثی می شود.

برای مطالعه بیشتر این مورد، پیشنهاد می کنم مقاله” راهنمای خرید تشک با توجه به پوزیشن خواب” را مطالعه کنید.

در صورتی که در پی تشک مهمان برای منزل خود هستید، پیشنهاد میکنم مقاله “راهنمای خرید تشک مهمان” را مشاهده کنید.

آیا می خواهید برای سنین بالا و سالمندان تشک بخرید؟

زن سالمند که روی تشک تخت خوابیده است

با وجود تنوع بالای تشک های تخت خواب، تشخیص اینکه چه تشکی برای افراد بیمار و سن بالا مناسب است، کمی دشوار به نظر می رسد. هنگامی که شما پا به سن می گذارید و در اصطلاح در دسته افراد مسن و سالمند قرار میگیرید، هنگام خرید کالای خواب مناسب باید شرایط پزشکی را در نظر داشته باشید. وزن، پوزیشن خواب، مشکلات پزشکی و میزان توانایی تحرک بر انتخاب شما برای تشک تخت خواب موثر است.

نکات لازم برای خرید تشک سالمندان گسترده است و پیشنهاد میکنم مقاله “راهنمای خرید تشک برای سالمندان” را مطالعه کنید.

فروشگاه ژرمن کالا

فروشگاه اینترنتی ژرمن کالا در تلاش است که بهترین محصولات و کالای خواب از برند های اروپایی را با قیمت‌هایی فوق العاده را در اختیار شما قرار دهد. با مراجعه به سایت ما از انواع محصولات دیدن کنید و با اطمینان خرید کنید. ژرمن کالا در کمترین زمان محصول خریداری شده را برای شما ارسال می‌کند.

ژرمن کالا

 

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.